اعتراض شدید اهالی شاه‌ جهان آباد میبد به تعطیلی مرکز بهداشت این محله

این اعتراض اهالی محله مذکور، از این رو اهمیت زیادی دارد که بدانیم اولا این محله از محرومیت تاریخی رنج می‌برد و ثانیا مرکز بهداشت محله با کمک خیرین این منطقه و با سابقه ای بالغ بر ۲۰ سال ساخته شده است.

اخیرا شبکه بهداشت میبد در اقدامی سوال برانگیز، مرکز بهداشت محله محروم شاه جهان آباد میبد را تعطیل نموذه است.

به گزارش “میبدما”، این اقدام شبکه بهداشت میبد اعتراض شدید اهالی محله شاه جهان آباد را برانگیخته و آنان به طرق مختلف، مخالفت خود را با این تصمیم متولیان سلامت در شهرستان میبد ابراز نموده‌اند.

این اعتراض اهالی محله مذکور، از این رو اهمیت زیادی دارد که بدانیم اولا این محله از محرومیت تاریخی رنج می‌برد و ثانیا مرکز بهداشت محله با کمک خیرین این منطقه و با سابقه ای بالغ بر ۲۰ سال ساخته شده است.

پس از حضور تعداد قابل توجهی از اهالی این محله در شبکه بهداشت میبد برای نشان دادن اعتراض خود به این تصمیم، آنان در جدیدترین اقدام خود طوماری با امضای حدود۲۰۰ تن از اهالی شاه جهان آباد میبد را تهیه کرده اند تا به مسئولان ذیربط برسانند.

متن این طومار به شرح ذیل می باشد:

شبکه محترم بهداشت و درمان شهرستان میبد

پیرو درخواست مورخ ۹۴/۳/۸ و ملاقات حضوری جمعی از اهالی با امام جمعه معزز شهرستان و نیز مذاکرات حضوری آنها مورخ ۱۷ /۳/۹۴ با ریاست محترم شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد:

احتراما همانطور که مستحضرید محله شاه جهان آباد یکی از هفده محلاتی است که در کنار شانزده محله دیگر شهرستان میبد قرار دارد. اما از بد حادثه این محله در حاشیه شمالی میبد و در مجاورت شهرستان اردکان قرار گرفته که این مرز نشینی سبب فقر تاریخی اهالی این محل از امکانات رفاهی، بهداشتی، آموزش و شهری و… شده است که تمام امکانات در عصر انقلاب شامل دو باب مدرسه و یک خانه بهداشت که آن هم حاصل کمک خیرین و اهالی محل بوده است.

اما طنز روزگار آنجاست که مسئولین بهداشت شهرستان در دولت تدبیر و امید که یکی از مهمترین شعارها و برنامه هایشان طرح سلامت بوده است و باتوجه به فرمایشات وزیر محترم و مردمی بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مبنی بر افتتاح ۱۰۰۰ خانه بهداشت در آینده نزدیک خبر داده اند، اقدام به تعطیلی خانه بهداشت این محله که آن هم سابقه ای بالغ بر ۲۰ سال ارائه خدمات در سطح خوب و رضایت بخش داشت نموده اند و موجب محرومیت زنان و مردان سالمند و بی سرپرست که تعدادشان هم کم نیست از بهداشت( اندازه گیری فشار خون، تزریق آمپول و پرونده سازی برای نوزدان و….) شده است.

آیا کسی منکر این بوده است که تا کنون مسئولین محترم شهرستان هیچ گونه توجهی به این محله محروم ننموده اند و آیا فکر نکردند که با این عمل خود باعث نا امیدی و خاموش کردن انگیزه در خیرین می شوند و…

بنابراین شایسته است در این عمل تجدید نظر نموده و به خواست برحق مردم که بازگشایی مجدد خانه بهداشت محل می باشد اقدام نمایند و با توجه به اینکه واگذار کننده زمین و احداث ساختمان که از طرف خیر محل بوده، فقط برای خانه بهداشت و ارائه خدمات بهداشتی بوده ولاغیر موجب پشیمانی و نارضایتی وی نگردد.

لذا مجددا انتظار اهالی محل از مسئولین این است که نسبت به بازگشایی این ساختمان و ارائه خدمات بهداشتی اقدام شود که موجب خشنودی خدا و خلق خدا خواهد بود.

تعداد امضاء کنندگان: قریب به ۲۰۰ امضاء

با تشکر و امتنان فراوان اهالی محله شاه جهان آباد

گیرندگان رونوشت:

امام جمعه محترم شهرستان جهت اطلاع و همکاری
فرمانداری محترم میبد جهت استحضار و مساعدت
اداره محترم اطلاعات جهت اطلاع و مساعدت
ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی جهت همکاری و مساعدت لازم
جناب دکتر جوکار نماینده محترم مردم یزد و کفیل نماینده مردم میبد جهت اطلاع و مساعد ت های لازم