دانشگاه یزد بدون هماهنگی با ما مدیرمسئول نشریه متعلق به دانشگاه میبد را تغییر داده است/ اگر این نشریه را متعلق به دانشگاه یزد بدانیم باید کلیه رشته‌ها و اموال و اعضای هیات علمی دانشگاه میبد را هم متعلق به دانشگاه یزد بدانیم!!

دکتر کلانتری گفت: متاسفانه دانشگاه یزد بدون هماهنگی ما مدیرمسئول این نشریه را تغییر داده و حتی دسترسی دفتر نشریه در میبد به سامانه نشریات را هم بسته است به گونه‌ای که ما الان سه شماره کامل شده از نشریه را آماده داریم اما قادر به چاپ آن نیستیم

نشست خبری رئیس دانشگاه آیت الله حائری میبد با خبرنگاران استان و شهرستان، صبح دیروز برگزار شد.

به گزارش “میبدما”، دکتر عباس کلانتری در ابتدای این نشست به ارائه گزارشی از عملکرد خود در دانشگاه میبد پرداخته و سپس به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

مهمترین سوالی که از سوی خبرنگاران پرسیده شده درباره ماجرای چالش دانشگاه میبد با دانشگاه یزد بر سر نشریه علمی-پژوهشی کتاب قیم و اعتراض اعضای هیات علمی دانشگاه میبد نسبت به انتقال این نشریه که متعلق به دانشگاه میبد بوده به دانشگاه یزد بود.

IMG_0494

دکتر کلانتری با بیان اینکه دانشگاه میبد قبلا با نام دانشکده الهیات میبد از واحدهای اقماری دانشگاه یزد بوده که در سال ۸۷ به دانشکده مستقل و در سال ۸۹ به مجتمع آموزش عالی و در سال ۹۲ تبدیل به دانشگاه شد.

وی افزود تا دی ماه سال ۹۳ که چارت سازمانی ما آمد، تمام کارهای پرسنلی‌مان در دانشگاه یزد انجام می‌شد و قبل از آن ما مجبور بودیم نامه‌هایمان را با نام دانشگاه یزد بزنیم، چون ما را به عنوان دانشگاه مستقل نمی‌شناختند.

رئیس دانشگاه میبد گفت: مجوز نشریه «کتاب قیم» در سال ۸۹ صادر شد و سال ۹۰ هم مجوز علمی-پژوهشی شدن آن را از وزارت علوم اخذ کرد و تمام زحمات آن را اعضای هیات علمی دانشگاه آیت الله حائری میبد کشیدند.

IMG_0505

وی افزود: از ابتدا تاکنون تمام مکاتبات نشریه توسط دانشگاه میبد صورت گرفته است و دفتر نشریه در دانشگاه میبد قرار دارد و مدیرمسئول و سردبیر و اعضای هیات تحریریه این نشریه توسط دانشگاه میبد انتخاب شدند.

وی گفت: حتی در زمان رئیس قبلی دانشگاه یزد موافقت کتبی انتقال قطعی این نشریه را اخذ کردیم و متن امضاء شده ایشان موجود است اما حالا مسئولان دانشگاه یزد این موافقت کتبی رئیس قبلی دانشگاه یزد را قبول ندارند و می‌گویند مال دولت قبل بوده و به ما ربطی ندارد!!

IMG_0489

دکتر کلانتری گفت: متاسفانه دانشگاه یزد بدون هماهنگی ما مدیرمسئول این نشریه را تغییر داده و حتی دسترسی دفتر نشریه در میبد به سامانه نشریات را هم بسته است به گونه‌ای که ما الان سه شماره کامل شده از نشریه را آماده داریم اما با توجه به این اقدامات دانشگاه یزد، قادر به چاپ آن نیستیم که چوب این مسئله را مولفین این مقالات می‌خورند.

وی افزود: به خاطر عدم استقلال دانشگاه میبد از دانشگاه یزد در چند سال قبل، الان رشته‌های دانشگاه میبد، اعضای هیات علمی دانشگاه میبد و اموال دانشگاه میبد به نام دانشگاه یزد است؛ با این اوصاف آیا کسی می‌تواند بگوید که همه اینها به دانشگاه یزد منتقل شود؟! نشریه هم از این موارد مستثنا نیست.

وی خاطرنشان ساخت: بنای ما تعامل و همکاری با دانشگاه یزد است و با درایتی که از رئیس این دانشگاه سراغ داریم امیدواریم این نشریه را مانند سایر موارد متعلق به دانشگاه میبد به این دانشگاه بازگردانند اما اگر از طریق تعامل، این اقدام صورت نپذیرفت ما ناگزیر هستیم تا از مراجع قانونی این مسئله را پیگیری کنیم.

مطلب مرتبط: