«کلینک حقوقی دانشگاه میبد» جهت استفاده عموم مردم جامعه از دانش و تجربه اساتید دانشگاه می باشد + تصاویر

«کلینیک حقوقی دانشگاه میبد» با حضور دکتر علم‌الهدی رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه افتتاح شد.

دکتر عباس کلانتری رئیس دانشگاه میبد در حاشیه این مراسم افتتاح در گفتگو با خبرنگار میبدما، گفت: هدف از افتتاح این پژوهشگاه که مجوزهای آن از وزارت علوم اخذ شده، ارتباط دانشگاه با جامعه، کارآفرین کردن دانشگاه و استفاده از دانش و تجربه اساتید به صورت کاربردی می باشد.

وی با اشاره به ارائه خدمات سه گانه آموزشی، پژوهشی و خدماتی در این کلینیک، افزود: خدمات متنوع مشاوره‌ای، حقوقی، داوری، وکالت و اجرای کارگاه های آموزشی این مرکز، با محوریت پیشگیری و درمان در حوزه مسائل حقوقی جامعه، کمک خوبی نیز به دادگستری شهرستان می کند.

دکتر کلانتری با اشاره به استفاده این کلینیک برای کارآموزی دانشجویان حقوقی و استفاده از تجربه اساتید برای مردم جامعه، بیان داشت: برای راه اندازی این مرکز از دو نمونه کشوری این نوع کلینیک در دانشگاه تهران و دانشگاه فردوسی مشهد بازدید کرده بودیم که به نوعی در همین راستا فعالیت دارند.

وی با اشاره به راه اندازی رسمی این کلینیک طی دو روز آینده، ادامه داد: اساتید حاضر در این مرکز به صورت تخصصی در راستای فعالیت های خود مانند مشاوره ای، وکالتی و … ارائه خدمت می دهند و مرکز نیز از ساعت ۱۶ الی ۲۰ هر روز برای مردم عزیز میبد باز می باشد.

دکتر کلانتری با اشاره به راه اندازی سایت این کلینیک حقوقی در آینده ای نزدیک جهت ثبت نام و تعین وقت حضور راحت‌تر مردم، گفت: در ادامه فعالیت های مرتبط دانشگاه با جامعه، ان‌شاءالله از طرف دانشگاه میبد طرح بازارچه کارآفرینی که در کشور بی نظیر است راه اندازی خواهد شد.

گفتنی است این کلینیک حقوقی در خیابان امام خمینی(ره) نرسیده به سه راه سعیدی و طبقه فوقانی اتاق اصناف میبد قرار دارد.