گلایه امام جمعه موقت میبد از برخی عروس‌کشانی‌ها در سطح شهر

هم خانواده ها و هم مسئولین موظفند برای برقراری آرامش و امنیت مردم تلاش و جلوی این نابسامانی ها را در سطح شهر بگیرند چرا که بسیاری از خانواده ها بیماری قلبی ، عصبی در خانه ها دارند که نیاز به آرامش دارند.

حجت الاسلام حسنی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ادامه مذاکرات هسته ای ایران با گروه ۱+۵ بار دیگر بر رعایت خط قرمزها در این دوره از مذاکرات از سوی تیم مذاکره کننده تاکید کرد .

به گزارش میبدخبر، حجت الاسلام علیرضا حسنی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران با تاسی از رهبر عظیم الشان انقلاب در مساله هسته ای بصیر و هوشیارند افزود : تیم مذاکره کننده و مسئولین دولتی بدانند که فرمایشات قاطع رهبری برای اجازه ندادن به دشمنان برای بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته ای یک امر ارشادی نیست بلکه یک حکم و دستور است .

خطیب جمعه موقت میبد تصریح کرد : همه مسئولین باید شرعا و قانونا تابع عملی ولایت فقیه باشند و این ملت به تبعیت از رهبر خود به حول و قوه الهی ولو اینکه این توافق به امضاء نرسد اجازه بازرسی از مراکز نظامی و اسرار نظام و بازجویی از فرزندان این ملت و دانشمندان هسته ای را به دشمنان نخواهد داد .

حجت الاسلام حسنی در ادامه با محکوم کردن حملات هوایی رژیم خبیث آل سعود به یمن و کشتار بی دفاع مردم یمن گفت : نزدیک ۷۰ روز است که رژیم خبیث و پلید آل سعود مردم مظلوم و بی پناه یمن را به خاک و خون می کشد.

امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه رژیم آل سعود در طول این ۷۰ روز به هیچ کدام از اهدافش دست پیدا نکرده است افزود : امروز آل سعود با جنایت هایی که در یمن مرتکب شده است و در میان ملل مسلمان و ملت های آزاده هم ردیف رژیم کودک کش صهیونیستی قرار گرفته و از منفورترین رژیم ها به حساب می آید و به همین خاطر هست که در جای جای ممالک اسلامی شعار مرگ بر آل سعود به گوش می رسد .

حجت الاسلام حسنی در بخش دیگر از سخنان خود با گرامی داشت چهاردهم خرداد ، بیست و ششمین سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی رحمه الله علیه به ابعاد وجودی وی پرداخت و افزود : حضور کم نظیر ملت بزرگ ایران و میلیون ها عاشق و دلداده پیر جماران در کنار مرقد مطهر امام راحل و در شهرها بعد از بیست و شش سال نشان دهنده جایگاه محبوبیت امام در قلب های ملت است.

امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه امام رحمه الله علیه با آمدنش عزت و آبرو به ملت بزرگ ایران داد خطاب به نسل نوجوان و جوان تصریح کرد : نسل عزیز جوان ما که امام را از نزدیک ندیده اند باید با زندگانی ، ابعاد وجودی ، مکتب و تفکر امام آشنا شوند.

خطیب جمعه موقت میبد ، امام رضوان الله تعالی علیه را حیات بخش ملت ایران خواند و افزود : امام راحل حق حیات بر گردن ما دارد چرا که زمانی که ملت ما زیر چکمه های دشمن خرد می شد ما را رهایی داد .

وی در ادامه با تبیین جایگاه با عظمت ولایت فقیه در جامعه گفت : یکی از هنرهای امام رحمه الله علیه مطرح کردن ولایت فقیه و جایگاه با عظمت ولایت فقیه در جامعه بود.

امام جمعه موقت میبد با اشاره به اینکه ولایت فقیه در کتب پیشینیان خاک می خورد و این امام بود که در دوران تبعیدش در نجف بحث حکومت اسلامی و ولایت فقیه را مطرح کرد و جامعه را به عظمت این جایگاه و قداست هدایت کرد و افزود : امروز بعد از ۲۶ سال که از رحلت آن عزیز سفر کرده می گذرد می بینید که چقدر توطئه های خارجی و داخلی علیه این انقلاب و نظام مظلوم ما صورت گرفت اما با وجود ولایت و ولی امر که در راس قرار داشت؛ همه این توطئه ها نقش بر آب شد.

خطیب جمعه موقت میبد با بیان جمله معروف امام که فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد اظهار داشت : امروز عمود خیمه انقلاب ولایت است و جناح های سیاسی در داخل کشور ، گویندگان ، خطبا و نویسندگان بدانند که امروز هم جایگاه ولایت فقیه و هم شخص ولی فقیه که ولایت در وجود او تبلور پیدا کرده است عز اسلام است .

وی با تاکید بر اینکه امروز مقام معظم رهبری موجب عزت ، دین و قرآن و اسلام در دنیاست گفت : هرکس کلمه ای بگوید ، جمله ای بنویسد و موضعی بگیرد که جایگاه ولایت فقیه و شخص ولی فقیه در جامعه تضعیف شود ؛ دانسته یا ندانسته خیانت کرده است و این گناهی بزرگ و غیر قابل بخشش است.

حجت الاسلام حسنی در بخش دیگر از سخنان خود یاد و خاطره شهدای پانزدهم خرداد سال ۵۲ را گرامی داشت .

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه در سال ۵۲ مردم کوچه و بازار ما از همه اقشار و اصناف برای دفاع از جایگاه مرجعیت و ولایت فقیه به میدان آمدند و رژیم منحوس پهلوی هزاران نفر از زن و مرد و پیرو جوان و کوچک ما را به گمان اینکه از مردم زهر چشم بگیرد به خاک و خون کشید افزود : اما این خون شهدای مظلوم ۱۵ خرداد به بار نشست و امروز هم دشمن بداند همین ملتی که در پانزده خرداد به میدان آمد برای دفاع از مرجعیت و ولایت امروز هم قوی تر و با بصیرتر و روشن تر پشت سر مقام معظم رهبری ایستاده است .

امام جمعه موقت میبد در پایان با اشاره به گلایه های شهروندان مبنی بر سرو صداهای آخر شب برخی در عروس کشانی ها در سطح شهر گفت : هم خانواده ها و هم مسئولین موظفند برای برقراری آرامش و امنیت مردم تلاش و جلوی این نابسامانی ها را در سطح شهر بگیرند چرا که بسیاری از خانواده ها بیماری قلبی ، عصبی در خانه ها دارند که نیاز به آرامش دارند.