پاسخ موحدی‌فر به ابهامات درباره به کارگیری معلمان بازنشسته در مدارس میبد

یکی از کاربران “میبدما” با ارسال مطلبی نسبت به به کارگیری افراد بازنشسته در آموزش و پرورش میبد اعتراض نمود. وی نوشته: «آیا خبر دارید که بعضی معلمان ابتدایی با وجود اینکه سه یا چهار سال از بازنشستگی آنها می گذرد اما همچنان مشغول تدریس هستند؟

یکی از کاربران “میبدما” با ارسال مطلبی نسبت به به کارگیری افراد بازنشسته در آموزش و پرورش میبد اعتراض نمود.

وی نوشته: «آیا خبر دارید که بعضی معلمان ابتدایی با وجود اینکه سه یا چهار سال از بازنشستگی آنها می گذرد اما همچنان مشغول تدریس هستند؟ آیا این درست است که ما جوانان تحصیل کرده بیکار داشته باشیم آنوقت یک نفر بعد از ۳۰ سال بازهم سرکارش بماند و علاوه بر حقوق بازنشستگی بازهم حقوق بگیرد.»

خبرنگار “میبدما” در تماس با رئیس آموزش و پرورش میبد از کم و کیف این ماجرا پرسید که وی این گونه پاسخ داد: «طبق قانون مجلس شورای اسلامی، پرسنل فوق لیسانس تا ۳۵ سال می‌توانند ادامه همکاری دهند و پرسنل بازنشسته را تا سقف ۸ساعت در هفته میتوان به کار گرفت.»

گفتنی است مطابق با ماده ۹۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، به کارگیری بازنشستگان متخصص (با مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر) در موارد خاص به عنوان تدریس، مشروط بر این که مجموع ساعت اشتغال آنها در دستگاهاهی اجرایی از یک سوم ساعت اداری کارمندان مؤظف تجاوز نکند بلامانع می‌باشد. حق‌الزحمه این افراد متناسب با ساعات کار هفتگی معادل کارمندان شاغل مشابه تعیین و پرداخت می‌گردد.

همچنین مطابق با ماده ۱۰۳ قانون اخیرالذکر دستگاه اجرایی با داشتن یکی از شرایط زیر می‌تواند کارمند خود را بازنشسته نماید:

الف) حداقل سی‌سال سابقه خدمت برای مشاغل غیر تخصصی و سی‌و‌پنج سال برای مشاغل تخصصی با تحصیلات دانشگاهی کارشناسی ارشد و بالاتر با درخواست کارمند برای سنوات بالاتر از ۳۰ سال.

ب) حداقل شصت سال سن و حداقل بیست و پنج سال سابقه خدمت با بیست و پنج‌روز حقوق.