شهردار یزد هم به سفر خارج از کشور رفت

به نقل از یزد امــــروز؛ جلسه شورای شهر اسلامی یزد صیح دیروز با حضور اکثریت اعضاء، رئیس دانشکاه آزاد یزد،آرمین محسن دانشگر از اساتید معماری دانشگاه های اتریش، مدیرکل امورشهری و شوراها ی استانداری یزد و مسئول امورمالی شهرداری یزد برگزار شد که از حواشی جالبی برخوردار بود. در ابتدای این جلسه دکتر آرمین محسن […]

به نقل از یزد امــــروز؛ جلسه شورای شهر اسلامی یزد صیح دیروز با حضور اکثریت اعضاء، رئیس دانشکاه آزاد یزد،آرمین محسن دانشگر از اساتید معماری دانشگاه های اتریش، مدیرکل امورشهری و شوراها ی استانداری یزد و مسئول امورمالی شهرداری یزد برگزار شد که از حواشی جالبی برخوردار بود.

در ابتدای این جلسه دکتر آرمین محسن دانشگرمطالبی را در خصوص معماری روز دنیا و گرایش آن به سمت معماری اسلامی بیان کرد.

پس از سخنان دانشگر، اعضای شوراء با وی در خصوص بافت تاریخی و سبک معماری شهر بحث و تبادل نظر کردند.

از نکات قابل توجه این جلسه اظهارات تکراری یکی از اعضای شوراء در خصوص افسردگی مردم و به ویژه دانشجویان دانشگاه های یزد بود که باواکنش عضو دیگر شورا روبرو شد.

نکته جالبتر اظهارات درخور توجه این استاد ایرانی دانشگاه های اتریش بود که گفت: متاسفانه برخی زندگی در غرب را بهشت برین توصیف کرده و برای دانشجویان و حتی متخصصان ایرانی فضای آرمانی زندگی در غرب را ترسیم می کنند در حالی که واقعیت چیز دیگری است و خیلی از هم وطنان پس از حضور در آنجا سرابی بیش مشاهده نمی کنند.

وی در پاسخ به سوال یکی از منتخبین مردم در شورا مبنی بر اینکه در کشورهای غربی بهره هوشی در انتخاب یک مدیر چقدر موثر است گفت:: معمولا مدیران در آنجا بر اساس دانش اقتصادی، دانش مدیریتی و روابط عمومی بالا انتخاب می شوند و نه بهره هوشی و حتی اگر شخص در تخصص خود جزو ماهرترین ها هم باشد باز شرایط احزاز پست های مدیریتی را ندارد.

رئیس دانشگاه آزاد یزد نیز در سخنانی جالب توجه گفت: سیستم مدیریت در غرب به گونه ای است که پس از انتخاب شخص از یک حزب توسط مردم برای پست های مدیریتی وی معاون خود را از حزب رقیب انتخاب می کند و مدیران دچار این همه تغییرات نمی شوند.

پس از جلسه اعضای شورا با دکتر دانشگر نوبت به مدیرکل امورشهری و شوراها ی استانداری یزد برای بررسی مشکلات شهر یزد در خصوص مسائلی چون نوسازی ناوگان حمل ونقل شهری ،تجهیز ایستگاه های آتش نشانی و برنامه های شورای ترافیک زسید و خادمی در این زمینه توضیحاتی ارائه داد.

خادمی همچنین درپاسخ به سوال یکی از اعضای شورا درباره سفر شهردار یزد به فرانسه گفت: آقای شهردار درخواست مرخصی داده و با هزینه شخصی خود به این سفررفته است.