بازدید سفرای کشورهای خارجی از میبد

استان یزد از ۵ تا ۷ خرداد به مدت سه روز میزبان ۳۲ سفیر و مسئول از کشورهای ژاپن، فرانسه، استرالیا، سوئیس، سوئد، جمهوری چک، کره جنوبی، اسپانیا، اندونزی و افغانستان است. رضا زارع‌زاده مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد با بیان مطب بالا در نشست با نمایندگان رسانه‎‎های جمعی، افزود: رئیس […]

استان یزد از ۵ تا ۷ خرداد به مدت سه روز میزبان ۳۲ سفیر و مسئول از کشورهای ژاپن، فرانسه، استرالیا، سوئیس، سوئد، جمهوری چک، کره جنوبی، اسپانیا، اندونزی و افغانستان است.

رضا زارع‌زاده مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد با بیان مطب بالا در نشست با نمایندگان رسانه‎‎های جمعی، افزود: رئیس دفتر کمیساریای عالی دفتر پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران، نمایندگان یاری‌رسان سازمان ملل متحد درعراق و افغانستان، نمایندگان سازمان جهانی غذا، وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش، پلیس دیپلماتیک از دیگر میهمانان این استان هستند.

او از مسائل مورد بحث این سفر را ارائه خدمات ۳۵ ساله نظام به پناهندگان و جلب مشارکت سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی با هدف رفع مشکلات و نیازمندی‌های معیشیتی، اقتصادی، آموزشی و بهداشتی اتباع، برشمرد.

زارع‌زاده همچنین بازدید میهمانان داخلی و خارجی از ‏‎‎شهرهای ‏‎اردکان، میبد و امکانات بهداشتی و آموزشی این فضاها، افتتاح کتابخانه میهمانشهرشهرستان تفت و چند طرح دیگر در حوزه اتباع خارجی و نشست هم‌اندیشی با استاندار یزد را از جمله برنامه‌های سفرا و مسئولان کشورهای یاد شده اعلام کرد.‏

وی با بیان این که ۹ درصد ازجمعیت استان را اتباع بیگانه مجاز و غیرمجاز تشکیل می‎‎دهند، افزود: ۵۰ هزار تبعه خارجی مجاز شامل ۳۱ پناهنده دارای کارت پناهندگی و ۱۸ هزار تبعه دارای پاسپورت در استان یزد سکونت دارند و براساس آخرین سرشماری‌‌های مربوط به سال ۸۹، ۴۰ هزار تبعه غیر مجاز در این استان داریم.