دیدار مسئولان هلال احمر یزد با آیت‌الله اعرافی

جمعی از مسئولان و اعضای جمعیت هلال احمر استان یزد ، صبح امروز با حضور در سازمان مرکزی المصطفی ، با آیت الله اعرافی ، رئیس جامعهالمصطفی دیدار کردند. به گزارش میبد آدینه به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعهالمصطفی، آیت الله اعرافی در این دیدار، ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند جمعیت هلال […]

جمعی از مسئولان و اعضای جمعیت هلال احمر استان یزد ، صبح امروز با حضور در سازمان مرکزی المصطفی ، با آیت الله اعرافی ، رئیس جامعهالمصطفی دیدار کردند.

به گزارش میبد آدینه به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعهالمصطفی، آیت الله اعرافی در این دیدار، ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، حلول ماه شعبان را تبریک گفت و اظهار داشت: ماه های رجب و شعبان که پیش از رمضان قرار گرفته­ اند، پله هایی برای صعود به این ماه مبارک و استفاده از برکات آن هستند و هر روز و شب این دو ماه، منزلگاهی در مسیر این حرکت بزرگ الهی به شمار می آیند.

امام جمعه قم، با اشاره به ادعیه و مناجات مخصوص ماه شعبان، خاطرنشان کرد: مجموعه ادعیه و مناجات ماه شعبان که مشتمل بر موالید مهم نیز است، انسان را برای صعود به کمال غایی به پیش می برد. از میان این مجموعه، صلوات شعبانیه و مناجات شعبانیه دو بال برای حرکت انسان به سوی خداوند در ماه مبارک شعبان است.

آیت الله اعرافی با قرائت فرازی از صلوات شعبانیه، خاطرنشان کرد: پیامبر خدا(ص) بر روزه داشتن در روزها و عبادت در نیمه شب های ماه شعبان توجه خاصی داشتند و تا پایان عمر شریفشان آن را ادامه دادند. همچنین در روایات درباره مناجات شعبانیه آمده است که تمامی ائمه(علیهم السلام) این مناجات را می خوانند زیرا مناجات شعبانیه درس سلوک الی الله است.

وی، مناجات را درجه عالی دعا و رازگویی دوسویه و در خلوت باخدا خواند و ابراز داشت: اوج اخلاص در دعا این است که انسان همه چیز را کنار گذاشته و تنها خدا را در نظر داشته باشد. آدمی باید در عبادات خود نیز به این درجه برسد.

رئیس المصطفی ادامه داد: گاهی انسان فعالیت های اجتماعی خود را با اهدافی مانند دریافت دستمزد، تشویق و پاداش های دنیوی به انجام می رساند که البته اشکالی نیز ندارد، اما مناجات شعبانیه ما را دعوت می نماید که در انجام فعالیت های خود از این سطح عبور نموده و فعالیت های خود را نیز مانند عبادات، محض رضای خداوند انجام دهیم. انجام فعالیت ها برای نیل به ارزش های انسانی و الهی، جایگاه واقعی کار در طراز اندیشه اسلامی است.

امام جمعه قم، خدمت رسانی در هلال احمر را از کارهای دارای کالبد و جسم ارزشمند برشمرد و تاکید کرد: اگر خدمت رساندن به مردم به ویژه افراد نیازمند و مضطر با هدف کسب رضایت خدا گره خورد، بالاترین جایگاه و ثواب را دربرخواهد داشت زیرا در اسلام خدمت به دیگران از جایگاه وصف ناشدنی برخوردار است حتی اگر این خدمت فقط در حد میل به یاری رساندن باشد ولی امکان آن محقق نگردد.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود، به بیان برخی بایسته­ های فعالیت سازمانی پرداخت و اذعان داشت: باید تمام فعالیت های یک سازمان بر اساس سند جامع و راهبردی بلند مدت باشد و از روزمرگی پرهیز گردد. تحقق این امر با ابتکار و خلاقیت مدیران، حتی در سطح استان و شهر، می تواند تحولی بزرگ در آن منطقه ایجاد نماید.

وی، کیفیت منابع انسانی سازمان ها و تشکیلات را بسیار مهم تر از کمیّت آنان دانست و ابراز داشت: امام خمینی(ره) به تنهایی و بدون هیچ ابزاری جهان را دگرگون ساخت. مدیر قوی و کارمندان شایسته یک مجموعه می توانند بر همه مشکلات غلبه نمایند.

امام جمعه قم، با اشاره به این مطلب که کار هلال احمر با مشارکت عمومی مردم گره خورده است، یادآور شد: در اسلام و قرآن، منطق مشترک انسانی مورد تأیید قرار گرفته است و بسیاری از تعالیم اسلامی در روابط اجتماعی، تنها منحصر افراد مؤمن و مسلمان نیست.

آیت الله اعرافی افزود: همه افراد جامعه باید خود را عضو جمعیت هلال احمر بدانند و در این کار انسانی گسترده، به نحوی مشارکت داشته باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پایان ضمن تقدیر از خدمات جمعیت هلال احمر استان یزد، خاطرنشان کرد: استان یزد دارای سوابق فرهنگی ارزشمندی است و می تواند از هر جهت برای دیگر استان ها سرآمد باشد. جمعیت هلال احمر استان یزد نیز می تواند در میان هلال احمرهای دیگر استان ها، الگو باشد.