اشتغال ۸۰۰۰ نفر در گندله سازی اردکان

محمود مصری نژاد درحاشیه بازدید خبرنگاران رسانه های گروهی کشور از این واحد صنعتی با بیان اینکه این مجتمع در دو سال اینده بیش از ۵۰ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد خواهد نمود افزود: ظرفیت تولید سالیانه طرح۴/۳ میلیون تن است که امید می رود تا پایان سال ۹۴ ، به ۴ میلیون تن برسد . […]

محمود مصری نژاد درحاشیه بازدید خبرنگاران رسانه های گروهی کشور از این واحد صنعتی با بیان اینکه این مجتمع در دو سال اینده بیش از ۵۰ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد خواهد نمود افزود: ظرفیت تولید سالیانه طرح۴/۳ میلیون تن است که امید می رود تا پایان سال ۹۴ ، به ۴ میلیون تن برسد .

وی اضافه کرد: میزان سرمایه گذاری در این بخش در سهم ارزی ۱۰۸٫۴ میلیون دلار و در سهم ریالی ۱۶۸۴ میلیارد ریال می باشد .

مدیر عامل مجتمع گندله سازی اردکان با بیان اینکه با توجه به مشکل کم آبی دو پروژه برای حل این مشکل در دست اجرا داریم تصریح کرد: یکی پروژه تصفیه پساب اردکان است که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است در این پروژه از پساب شهر اردکان بعد از تصفیه در فولاد چادرملو استفاده کنیم.

به گفته وی پروژه دیگر نیز انتقال آب خلیج فارس به معادن گل گهر و چادرملو است که در این پروژه ۲۰۰ لیتر آب در ثانیه معادل ۲۰ درصد سهم داریم و قرار است آب خلیج فارس بعد از شیرین سازی به چادرملو و گل گهر انتقال یابد.

مصری نژاد در ادامه از بهره برداری نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی چادرملو در نیمه دوم سال جاری خبر داد و اظهار کرد: تاکنون دو واحد گازی به بهره برداری رسیده و واحد بخار نیز طی شش تا هشت ماه آینده وارد مدار خواهد شد. به گفته وی نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو از نظر مدت زمان ساخت یکی از سریعترین نیروگاه های کشور محسوب می شود.

وی افزود: تاکنون ۳۰۰ مگاوات از مجموع ۵۰۰ مگاوات نیروگاه وارد مدار شده و ۲۰۰ مگاوات دیگر نیز تا پایان سال وارد مدار خواهد شد.

مدیرعامل با اشاره به اینکه در سال آینده اردکان به قطب سوم فولاد تبدیل خواهد شد افزود: توسعه پایدار و ایجاد شغل مناسب از جمله اهداف ما در این منطقه بوده است.

وی تصریح کرد: اگر به بخش خصوصی اعتماد شود می تواند به مملکت خدمت افزون تری نماید.

مصری نژاد با بیان اینکه بیش از ۴۳۰ هکتار فضای سبز در این مجتمع ایجاد شده است ادامه داد از جمله مزیت های نسبی تولید گندله برای شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ارزش افزوده بالای این محصول و تقاضای پر کشش آن در داخل کشور و در منطقه، تضمین تامین مواد اولیه از محل کنسانتره تولیدی در کارخانه کنسانتره چادرملو و صرفه جویی در هزینه های تولید گندله سازی حلقه واسط میان معدن سنگ آهن و کارخانجات تولید فولاد است.

وی گفت: احداث این کارخانه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو را در توسعه و تکمیل زنجیره تولید فولاد به پیش هدایت نموده است.

مجتمع گندله سازی اردکان در ۲۵ کیلومتری غرب جاده اردکان – نایین در زمینی به مساحت ۷۸۰ هکتار احداث گردیده است.