مصادره بی سروصدای دستاورد علمی مهم دانشگاه میبد توسط مسئولان دانشگاه یزد

مطمئنم که اگر زحمت این نشریه را اساتید و مسئولان دانشگاه اردکان کشیده بودند، رئیس دانشگاه یزد حتی به خود جرات نمی‌داد که به این نشریه نگاه چپ کند چه رسد به اینکه آن را مصادره کند و از چنگ صاحبان اصلی آن در بیاورد. آیا مردم میبد که اینقدر به خاک خود حساس هستند نباید نسبت به دستاوردهای علمی خود نیز حمیت داشته باشند؟

یکی از مخاطبان شبکه میبدما که خود را استاد دانشگاه آیت‌الله حائری(ره) میبد معرفی کرده با ارسال مطلبی، نسبت به واگذاری «نشریه علمی-پژوهشی کتاب قیّم» این دانشگاه به دانشگاه یزد و بی‌تفاوتی مسئولان دانشگاه میبد نسبت به این ماجرا به شدت گلایه کرده است. تحقیقات ابتدایی میبدما نشان می‌دهد که متاسفانه بخش زیادی از گلایه‌های نویسنده صحت دارد. متن کامل نامه این استاد به شرح ذیل می‌باشد:

بسمه تعالی

مدیرمسئول محترم سایت میبدما

با سلام خواهشمندم مطالب زیر را در رسانه وزین خود درج فرمایید تا در سایه تنویر افکار عمومی و هوشیاری مردم و مسئولین میبد، مانع از تضییع بیشتر حقوق میبدی‌ها در عرصه علم و پژوهش بشوید.

اخیرا زمزمه‌های نگران کننده‌ای مبنی بر انتقال مجله علمی پژوهشی کتاب قیم دانشگاه آیت الله حائری میبد به دانشگاه یزد شنیده می‌شد. همانطور که می‌دانید، گرفتن امتیاز یک نشریه و رساندن آن به بالاترین درجه علمی (یعنی علمی-پژوهشی) مستلزم سپری نمودن بوروکراسی‌های اداری فراوان و نیز تلاش هیات تحریریه در بالا نگه داشتن وزن علمی آن از طریق درج به موقع مقالات علمی فاخر می‌باشد.

خوشبختانه این روند طی شش سال گذشته به خوبی در دانشکده الهیات میبد و پس از آن در دانشگاه آیت الله حائری(ره) میبد طی شد و اساتید دانشگاه میبد با همت و تلاش فراوان خود توانستند این مجله را به موقعیت رفیع فعلی برسانند.

اما پس از روی کار آمدن مسئولان جدید دانشگاه یزد، شاهد رویکرد زیاده‌خواهانه آنان در جهت مصادره این نشریه ارزشمند هستیم و باصطلاح داریم می‌بینیم که آنها سر سفره آماده نشسته و از دسترنج دیگران ارتزاق می‌کنند تا اینکه دیروز در اخبار دیدم که رییس دانشگاه یزد، تیرخلاص را هم به این نشریه وارد کرده و مدیرمسئول آن را تغییر داده و یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه یزد را جایگزین دکتر میرجلیلی (عضو هیات علمی دانشگاه میبد و مدیر مسئول فعلی کتاب قیم) نموده است.

من از شنیدن این خبر بسیار شوکه شدم و بسیار به حال دانشگاه آیت الله حائری(ره) میبد و رئیس آن (آقای دکتر کلانتری) متاسف شدم که به این راحتی امتیاز چنین نشریه ذیقیمتی که برای توسعه آموزش و پژوهش دانشگاه، نقش به سزایی دارد را از دست دادند و اجازه چنین اقدام تاسف‌باری را دادند و حال آنکه زمینه تخصصی این نشریه، علوم قرآن و حدیث است و دانشگاه آیت الله حائری میبد هم دارای این رشته در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. ضمن آنکه فقط یکی از اعضای هیات تحریریه این مجله هیات علمی دانشگاه یزد است و بقیه، عضو هیات علمی دانشگاه آیت‌الله حائری میبد یا دانشگاه‌های دیگر هستند.

من مطمئنم که اگر زحمت این نشریه را اساتید و مسئولان دانشگاه اردکان کشیده بودند، رئیس دانشگاه یزد حتی به خود جرات نمی‌داد که به این نشریه نگاه چپ کند چه رسد به اینکه آن را مصادره کند و از چنگ صاحبان اصلی آن در بیاورد. آیا مردم میبد که اینقدر به خاک خود حساس هستند نباید نسبت به دستاوردهای علمی خود نیز حمیت داشته باشند؟

از شما خواهشمندم با درج این مطلب، جلوی این ظلم بزرگ در حق میبد و دانشگاه میبد را بگیرید و با مطالبه و پیگیری از آیت‌ الله اعرافی و دکتر کلانتری و سایر مسئولان، مانع از ظلم دوباره یزدی‌ها به مردم میبد شوید.

با سپاس فراوان”

میبدما آمادگی خود را برای شنیدن توضیحات احتمالی روسای دانشگاههای یزد و میبد در این باره اعلام می‌دارد.