«رمادی» آرام شد

فارس: «پس از تلاش نیروهای امنیتی عراق که موفق شدند شهر را از چنگ افراد مسلح در آورند، وضعیت شهر طبیعی شده است». روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن با بیان مطلب فوق افزود: «شهر در مسیر بازگشت به ثبات امنیتی کامل است. بخصوص پس از بازگشت مردم، اما هنوز دچار نقص در خدمات است بخصوص […]

فارس: «پس از تلاش نیروهای امنیتی عراق که موفق شدند شهر را از چنگ افراد مسلح در آورند، وضعیت شهر طبیعی شده است».

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن با بیان مطلب فوق افزود: «شهر در مسیر بازگشت به ثبات امنیتی کامل است. بخصوص پس از بازگشت مردم، اما هنوز دچار نقص در خدمات است بخصوص پس از اتفاقات امنیتی خطرناک و بقایای درگیری‌هایی که در شهر و محلات مسکونی رخ داد».

«صهیب الراوی» استاندار الانبار در این خصوص به الشرق الاوسط گفت: پس از آنکه هفته گذشته کنترل شهر به دست نیروهای امنیتی افتاد، این نیروها در چند محور، از داخل شهر به خارج آن، حملاتی انجام داده‌اند که شامل محورهای شمالی، شرقی و غربی شهر است.

الراوی افزود: نیروهای ارتش، پلیس و سایر گروه‌های امنیتی با کمک رزمندگان عشایر… حملات امنیتی پیشدستانه‌ای به منطقه «الحوز» نزدیک به مجتمع دولتی انجام داده‌اند و موفق شدند این منطقه را تحت کنترل در بیاورند و خیابان استراتژیک «النهر» را تحت کنترل بگیرند؛ این خیابان نقطه اتکای افراد مسلح داعش در اجرای حملات تروریستی‌شان به مجتمع دولتی و محلات مسکونی مرکز شهر بود.

به گفته الراوی «کنترل یافتن بر این منطقه به معنای آغاز کنترل و آزادسازی کامل مناطق شهر الرمادی و پیشروی برای آزادسازی کل استان الانبار خواهد بود».

مناطق مختلف شهر الرمادی مرکز استان الانبار، از جمله محله «اندلس»، محله «الشرکه» و محله «الجمعیه» و منطقه «الکطانه» و برخی دیگر از مناطق مرکزی شهر، پس از حمله داعش خالی از سکنه شده بود.

از طرفی دیگر، «دلف الکبیسی» فرماندار شهر الرمادی به الشرق الاوسط گفت: پس از آنکه ارتش بر شهر رمادی کنترل پیدا کرد، خیلی از خانواده‌ها به شهر بازگشتند.. کمیته‌هایی امنیتی با همکاری پلیس الرمادی برای بازگرداندن مردم انجام دادیم…این کار را با محاسبه و دقت کامل انجام دادیم تا مانع ورود افراد غریبه به محلات آزادشده باشد و همین اقدام سبب ثبات در شهر شده است.

پیش از این بسیاری از اهالی استان الانبار پس از فرار از دست داعش، به استان کربلا پناه برده بودند و هم‌اکنون بسیاری از اهالی این شهر میهمان مردم و مسئولان این استان هستند.