هیچ‌یک از پزشکان میبد حاضر نشدند در کلینیک ایدز و هپاتیت میبد فعالیت کنند/ متاسفانه جامعه آمادگی پذیرش و رفت و آمد چنین افرادی را ندارد

یکی از حضار پرسید:‌ چرا کلینیک ایدز و هپاتیت میبد که با پیگیری مسئولین قبلی ایجاد شده بود و به اذعان دانشگاه علوم پزشکی یزد، کلینیک موفقی هم بوده است، تعطیل شده و رئیس مرکز بهداشت میبد این مرکز را من‌درآوردی روسای قبلی معرفی کرده؟!

در جلسه پرسش و پاسخ مردم با مسئولین شهرستان میبد یکی از حضار از سرپرست شبکه بهداشت میبد پرسید چرا علیرغم آمار بالای مبتلایان به ایدز و هپاتیت و گسترش آن، کلینیک ایدز و هپاتیت میبد که با پیگیری مسئولین قبلی ایجاد شده بود و به اذعان دانشگاه علوم پزشکی یزد، کلینیک موفقی هم بوده است، تعطیل شده و رئیس مرکز بهداشت میبد این مرکز را من‌درآوردی روسای قبلی معرفی کرده؟! آیا مقوله پیشگیری و پیگیری بیماران ایدزی و هپاتیتی من درآوردی بوده است؟!

???????????????????????????????

به گزارش “میبدما”، دکتر جلال نبی، سرپرست شبکه بهداشت میبد در پاسخ به این سوال گفت: قبلا مرکز بیماران ایدزی-هپاتیتی در محله شهیدیه میبد بود که ساکنین این محله از اینکه این بیماران به این محل رفت و آمد می‌کردند ناخرسند بودند و با اصرار مردم آن منطقه و با نظر مثبت مسئولین وقت، آن مرکز تعطیل شد.

وی گفت: بعدا تصمیم گرفته شد تا مرکزی در یکی دیگر از محلات شهر تاسیس شود و ساختمانش هم ایجاد شد و تشکیلاتش هم آماده شد اما متاسفانه هیچکدام از پزشکانی که در شهرستان میبد بودند حاضر نشدند در این مرکز فعالیت کنند.

وی افزود: من هر چه قدر که با این پزشکان صحبت کردم آنان حاضر نشدند که این مسئولیت را بپذیرند و من حتی برای چند تن از آنها خشونت به خرج دادم و ابلاغ هم برایشان زدم اما آنها روز بعد به من گفتند که ما اگر لازم باشد، کارمان را رها می‌کنیم اما حاضر نیستیم در آنجا کار کنیم!

دکتر نبی با بیان اینکه امکان دارد صدای اهالی محله‌ای که هم‌اینک این مرکز در آن قرار گرفته هم در بیاید افزود: به همین دلیل و با مشورت معاون فرماندار میبد فعلا تصمیم گرفتیم که این مرکز را کان لم یکن بگذاریم اما از نظر چارت سازمانی، این امکان را داریم که پایگاه مذکور را راه‌اندازی کنیم.

وی گفت: احتمال اینکه ما نیروی پرسنلی این مرکز را مستقیما از یزد تامین کنیم هست.

وی خاطرنشان ساخت: به هر حال نظرات مثبت و منفی نسبت به این مرکز وجود دارد و متاسفانه جامعه، آمادگی پذیرش و رفت و آمد چنین افرادی(ایدزی-هپاتیتی) را ندارد و ما این وسط مانده‌ایم که چه کار باید بکنیم؟!