توزیع‌سبدغذا بین‌کودکان مبتلا به‌سوء‌تغذیه‌در میبد

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان میبد گفت: در سال ۹۳، تعداد یک هزار و ۸ سبد غذایی بین خانواده های این کودکان توزیع شد. “حسین زین الدینی” با بیان این مطلب افزود: سوء تغذیه یکی از مشکلات کودکان قشر محروم جامعه به دلیل تغذیه نامناسب است و کمک به این کودکان یکی از طرح‌ها […]

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان میبد گفت: در سال ۹۳، تعداد یک هزار و ۸ سبد غذایی بین خانواده های این کودکان توزیع شد.

“حسین زین الدینی” با بیان این مطلب افزود: سوء تغذیه یکی از مشکلات کودکان قشر محروم جامعه به دلیل تغذیه نامناسب است و کمک به این کودکان یکی از طرح‌ها و برنامه‌های کاری کمیته امداد است.

وی اظهار داشت: کودکان مبتلا به سوءتغذیه از طریق این نهاد و شبکه بهداشت شناسایی و سبدهای غذایی برای آنان در نظر گرفته می‌شود.

زین الدینی اضافه کرد: طرح توزیع سبد غذایی در راستای بهبود تغذیه کودکان مبتلا به سوء تغذیه و با هدف ارتقای سطح سلامت کودکان اجرایی شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان میبد گفت: در سال گذشته تعداد یک هزار و ۸ سبد غذایی بین ۹۵ کودک بالای شش ماه تا زیر ۶ سال مبتلا به سوء تغذیه توزیع شد.

حسین زین الدینی با اشاره به اینکه کودکان دچار سوء تغذیه از طریق شبکه بهداشت و درمان شهرستان به این نهاد معرفی و تحت پوشش این طرح قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: طرح پایش سلامت کودکان دچار سوء تغذیه هر شش ماه یک بار توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان انجام و در صورت تائید سلامت کودکان از چرخه حمایت خارج می شوند.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد، زین الدینی سرانه هر کودک دچار سوء تغذیه را ماهیانه ۶۰۰ هزار ریال عنوان کرد و افزود: در سال ۹۳ مبلغ ۶۰۴ میلیون ریال به صورت بن کارت جهت خرید مواد غذایی تعریف شده به خانواده های دارای کودک دچار سوء تغذیه پرداخت شده است.