«آیت الله ابوترابی»به کما رفت

محسن ابوترابی فرزند آیت الله میرزا حسن ابوترابی در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا اظهار داشت: آیت الله ابوترابی ۳ روز پیش علرغم بیماری سخت کلیوی بر اثر سکته مغزی به کما رفته است. وی ادامه داد: پدرم هم اکنون ضریب هوشی پایینی دارد و در بخش ICU بیمارستان سید الشهدا(ع) بستری است. ابوترابی از […]

محسن ابوترابی فرزند آیت الله میرزا حسن ابوترابی در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا اظهار داشت: آیت الله ابوترابی ۳ روز پیش علرغم بیماری سخت کلیوی بر اثر سکته مغزی به کما رفته است.

وی ادامه داد: پدرم هم اکنون ضریب هوشی پایینی دارد و در بخش ICU بیمارستان سید الشهدا(ع) بستری است.

ابوترابی از مردم مومن دارالعباده درخواست کرد مردم برای بهبود حال پدرش دعا کنند.

گفتنی است آیت الله ابوترابی مدتی قبل یعنی خرداد ماه سال ۹۳ نیز به دلیل عارضه کلیوی در بیمارستان بستری شد و هم اکنون در ICU بیمارستان سید الشهدا (ع) یزد بستری است.

آیت الله میرزا حسن ابوترابی فرزند ملا ابوتراب و از نوادگان آخوند ملا ابوتراب زارچی (از علمای سابق یزد) در سال ۱۳۱۰هجری شمسی در محله علیا در شهر یزد به دنیا آمد.

وی از نوجوانی به تحصیل علوم دینی پرداخت و دروس سطح را نزد اساتیدی همچون حضرات آیات شهید محراب صدوقی، فرساد اردکانی، سید علیرضا مدرسی و کازرونی در یزد گذراند و از فیوضات اخلاقی آیت الله حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی (یزدی) بهره مند شد.

دروس سطح را در قم نزد اساتیدی چون حضرات آیات مشکینی، سلطانی، امام موسی صدر ادامه داد و خارج فقه و اصول را از حضرات آیات عظام بروجردی، امام خمینی، محقق داماد و حاج شیخ مرتضی حائری آموخت و از فیوضات معنوی حضرات آیات حاج آقا حسین قمی، حاج آقا رضا بهاءالدینی و فکور یزدی بهره مند شد.

وی با دعوت آیت الله شهید صدوقی به یزد بازگشت و چند سال امامت جمعه شهرستان بهاباد یزد را بر عهده داشت.

آیت الله ابوترابی سرانجام به دعوت معلم اخلاق،‌ آیت الله سید روح الله خاتمی به یزد آمد و علاوه بر تدریس فقه، تفسیر و اخلاق، مدیریت حوزه علمیه یزد را بر عهده گرفت.

از مشغله های اصلی ایشان پاسخ به سئوالات مذهبی و احکام دینی است و برنامه پاسخ به سئوالات مذهبی ایشان در رادیو یزد از پیشینه ای ۲۸ ساله برخوردار است.