دیدار دست‌اندرکاران ‌دانشگاه‌میبد با آیت‌الله اعرافی

در آستانه سال تحصیلی جدید؛ رئیس و اعضای هیئت علمی‌دانشگاه جامع آیت الله حائری میبد با آیت الله اعرافی امام جمعه میبد دیدار کردند. آیت الله اعرافی در این دیدار ضمن تبریک سال تحصیلی جدید با اشاره به روایاتی معتبر به اهمیت پایه ریزی کارهای نیک و موج آن در زندگی دنیا و پس از […]

در آستانه سال تحصیلی جدید؛ رئیس و اعضای هیئت علمی‌دانشگاه جامع آیت الله حائری میبد با آیت الله اعرافی امام جمعه میبد دیدار کردند.

آیت الله اعرافی در این دیدار ضمن تبریک سال تحصیلی جدید با اشاره به روایاتی معتبر به اهمیت پایه ریزی کارهای نیک و موج آن در زندگی دنیا و پس از مرگ گفت: پایه ریزی کار خوب، فرزند نیک، کتاب خوب، تحقیق پایدار، تکنولوژی و فناوری در خدمت بشر و سنت‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی همه می‌تواند بازتاب ماندگار و آثار خوبی برای انسان در دنیا و آخرت داشته باشد.

امام جمعه میبد افزود: به همین دلیل است که پیشگامان هر کاری مسئولیت‌های مضاعفی دارند و سنت نهادن در محیط‌های اجتماعی آثار و برکات مضاعف دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه بیانات خود تصریح کرد: مسئولان و اساتید دانشگاه بخصوص در نهاد نوپای همچون دانشگاه جامع آیت الله حائری باید با حاکمیت نظم و انضباط و تحقیق و فرهنگ، ارزشهای ایمانی و الهی را دو چندان کنند.

وی با بیان اینکه همه ارزشها باید در خود دانشگاه بجوشد افزود: همه هنجارها با فضای علمی‌و فضایی که دانشجو را به سمت سعادت و کمال برساند باید در دانشگاه حاکم باشد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به وجود رشته‌های علوم اسلامی‌و روحانیون دارای اطلاعات و تحصیلات علوم اسلامی‌در دانشگاه جامع آیت الله حائری میبد، توسعه و گسترش بنیان‌های فکری و اسلامی‌و اعتقادی اسلام را در این دانشگاه مهم و ضروری دانست.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: انتظار می‌رود این دانشگاه بویژه در حوزه علوم اسلامی‌و پایه‌های فکری،‌ دانشجویان را در مباحث درسی با عمق اسلام و اندیشه‌های اسلامی‌آشنا کنند.

امام جمعه میبد خاطرنشان کرد: بخش الهایات این دانشگاه باید مرز تفکر معرفت اسلامی‌و تولید گروه هدایتگر اندیشه‌های اسلامی‌در کل دانشگاه باشد.

وی در بخش دیگر از بیانات خود با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان میبد در تحصیلات تکمیلی و افراد خلاق و خوش استعداد بر اولویت‌های استخدامی‌در این دانشگاه تاکید کرد و افزود: اگر زیرساخت‌های دانشگاهی را بالا نبریم و نخبگان خود را در این مراکز جذب نکنیم در آینده با مخاطرات فرهنگی فراوانی  مواجه خواهیم بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، آینده نگری و آینده پژوهی را از محورهای مهم در توسعه مراکز دانشگاهی خواند و خاطرنشان کرد: رقابت‌های سنگینی در آموزش عالی بخصوص در فضای آموزش مجازی در پیش روی دانشگاه‌هاست و در آینده آموزش مجازی جهان را به قبضه خود در خواهد آورد و آموزش عالی در یک دهه آینده دچار تحولات زیادی خواهد شد و اگر این رقابت‌ها را جدی نگیریم در آینده زمین گیر خواهیم شد.

آیت الله اعرافی، توجه به تحصیلات تکمیلی و زیرساخت‌های پژوهشی را در عبور از چالش‌های در پیش روی آینده مهم دانست.

وی در ادامه توجه به معماری بومی‌و ایرانی اسلامی‌در زیرساخت‌های دانشگاه، مهندسی رشته‌ها، حرکت به سمت آمایش در دانشگاهها ،‌ توجه به اسناد علمی‌کشور و تعامل با صنعت تاکید کرد و افزود: متاسفانه صنعت در استان هنوز به بلوغ نرسیده است و دانشگاه باید با برقراری تعامل با بخش صنعت اهمیت و جایگاه بهره گیری از علم را تبیین و صنعت روی علم و دانش و خلاقیت و ابتکار سرمایه گذاری کند.