نام‌چند بانوی‌ایرانی فاطمه و زهرا است؟

مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: بر اساس آمار، ۴.۳۰۴.۰۰۰ نفر از بانوان کشور فاطمه و ۲.۹۳۵.۰۰۰ نفر هم زهرا نام گذاری شده اند. علی اکبر محزون، مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال کشور، در گفتگو با سایت ایران اسلامی، با بیان اینکه یک […]

مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: بر اساس آمار، ۴.۳۰۴.۰۰۰ نفر از بانوان کشور فاطمه و ۲.۹۳۵.۰۰۰ نفر هم زهرا نام گذاری شده اند.

علی اکبر محزون، مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال کشور، در گفتگو با سایت ایران اسلامی، با بیان اینکه یک پایگاه داده جمعیتی در سازمان ثبت احوال کشور وجود دارد که در این پایگاه تمام اطلاعات مربوط به جمعیت ثبت می‌شود، اظهار داشت: بیش از ۶ میلیون از جمعیت کشور سادات هستند که در حال حاضر تعداد کل سادات کشور نسبت به سال گذشته ۲.۵ رشد داشته است.

وی افزود: بر اساس آمار، ۵ درصد از کل اسناد هویتی ایرانیان مربوط به سادات است.

مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال کشور عنوان کرد: در مجموع ۴۹.۷ درصد از سادات مرد و ۴۳.۷ درصد خانم هستند.

وی با بیان این توضیح که کسانی هستند که سیادت از طریق مادر به آنها رسیده است و این افراد را میرزا می نامند، افزود: آمار این افراد نیز در ثبت احوال وجود دارد که ۶.۶ از کل سادات را تشکیل می‌دهند.

محزون با اشاره به در پیش بودن میلاد حضرت زهرا (س) به فراوانی نام و القاب ایشان در کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار، ۴.۳۰۴.۰۰۰ نفر از بانوان کشور فاطمه و ۲.۹۳۵.۰۰۰ نفر هم زهرا نام گذاری شده اند.

وی ادامه داد: در اجتماع سادات فاطمی که قرار است امشب در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شود، جزئیات دقیق‌تری از این آمار ارائه خواهد شد.