تمام شهر عدن به دست انصارالله افتاد

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از کنترل کامل خود بر همه مناطق شهر عدن و فرار عناصر مسلح طرفدار «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و گروه‌های تکفیری خبر دادند. به گزارش العالم، ارتش یمن و کمیته‌های مردمی که از چند روز گذشته به شدت با عناصر مسلح وابسته به رئیس جمهور مستعفی یمن درگیر […]

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از کنترل کامل خود بر همه مناطق شهر عدن و فرار عناصر مسلح طرفدار «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و گروه‌های تکفیری خبر دادند.

به گزارش العالم، ارتش یمن و کمیته‌های مردمی که از چند روز گذشته به شدت با عناصر مسلح وابسته به رئیس جمهور مستعفی یمن درگیر بودند، امروز اعلام کردند که همه مناطق شهر عدن را تحت کنترل خود درآوردند.

منابع خبری یمن نیز گزارش دادند که کمیته‌های مردمی وابسته به جنبش انصارالله اکنون کاخ ریاست جمهوری در استان عدن را تحت کنترل دارند.

از سوی دیگر، ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این عناصر مسلح را در چندین منطقه جنوبی «مأرب» یمن شکست دادند و منطقه «حریب» را تحت کنترل خود درآوردند و همچنان در حال پیشروی به سوی استان «شبوه» هستند.

در همین ارتباط، شبکه خبری المیادین گزارش داد که ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وارد منزل «علی محسن الاحمر» فرمانده سابق ارتش یمن و «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن در عدن شدند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که ائتلاف تجاوزگر به سرکردگی عربستان سعودی صبح امروز در پی این پیشروی، شهر عدن را بمباران کرد به گونه‌ای که منجر به عقب‌نشینی چند کیلومتری ارتش و کمیته‌های مردمی از عدن شده است.

در همین حال، شبکه المنار به نقل از منابع بلندپایه یمنی گزارش داد که ارتش یمن و کمیته های مردمی وابسته به جنبش انصارالله موفق شدند کنترل پادگان بدر و مناطق «السعاده، السلام، الاحمدیه و اکتبر» در شهر عدن را در دست بگیرند.

به گفته این منابع یمنی، «نیروهای ارتش یمن با همراهی کمیته های مردمی موفق شدند کوهستان «جبل حدید» که از برزگترین و مرتفع ترین کوه‌های استان عدن محسوب می‌شود را از عناصر مسلح و تروریستی پاکسازی کنند».

این منابع بلندپایه اعلام کردند که «بزرگترین مخازن سلاح وزارت دفاع در کوهستان جبل حدید وجود دارد هر چند پیشتر از سوی شه نظامیان طرفدار عبدربه منصور هادی غارت شده بود.»

شبکه المنار در ادامه گزارش خود خبر داد که «ارتش یمن و کمیته های مردمی از محور العریش به المصعبین و دار سعد پیشروی کردند».