تشکر امام جمعه موقت میبد از قوه‌قضائیه

امام جمعه موقت میبد در خطبه های آخرین جمعه سال ۹۳ با اشاره به مهمترین راهبردهای سال ۹۳ ، توجه به اقتصاد مقاومتی ، اقتدار داخلی و ثروت ها ، توان و استعدادهای اقتصاد داخلی را از مهمترین راهبردهای سال ۹۳ و توصیه های مقام معظم رهبری خواند . به گزارش میبد آدینه ، حجت […]

امام جمعه موقت میبد در خطبه های آخرین جمعه سال ۹۳ با اشاره به مهمترین راهبردهای سال ۹۳ ، توجه به اقتصاد مقاومتی ، اقتدار داخلی و ثروت ها ، توان و استعدادهای اقتصاد داخلی را از مهمترین راهبردهای سال ۹۳ و توصیه های مقام معظم رهبری خواند .

به گزارش میبد آدینه ، حجت الاسلام محمد اعرافی با بیان اینکه نباید در اقتصاد و سایر عرصه ها چشم به دست دشمن دوخت حتی اگر مذاکرات نتیجه بخش باشد و تحریم ها برداشته شود تصریح کرد : بارها رهبر معظم انقلاب تاکید کردند اگر به تولید داخلی تکیه کنیم و اقتدار و اعتماد به نفس خود را در این راستا حفظ کنیم دشمن در هیچ یک از عرصه ها نمی تواند ملت بزرگ ایران را به زانو در آورد .

خطیب جمعه موقت میبد گفت : برای مقابله با استکبار نباید در هیچ یک از عرصه ها فریب خنده های ظاهری دشمن را خورد .

وی مقاومت ۵۱ روزه مردم غزه در مقابل رژیم تا بن دندان مسلح صهینونیستی و آزادی استان صلاح الدین و تکریت عراق با همت و مجاهدت و کمک مستشاری و لجستیکی ایران اسلامی و بسیج مردمی عراق را از مهمترین تحولات سال ۹۳ عنوان کرد و افزود : این تحولات همچنان ادامه دارد تا ریشه این غده سرطانی داعش را از منطقه بیرون بیاورد.

امام جمعه موقت میبد همچنین با اشاره به پرونده جنجالی فساد اقتصادی در داخل را هم یکی از پرونده های جنجالی سال ۹۳ عنوان کرد و گفت : رسیدگی به برخی از پرونده های جنجالی من جمله پرونده جنجالی یکی از آقایانی که برای او حکم بریده شد از کارهای بزرگی بود که از سوی قوه قضائیه انجام گرفت و ما از قوه قضاییه می خواهیم برای مقابله با فساد اقتصادی و امنیتی این حکم را اجرا کنند .

خطیب جمعه موقت میبد در ادامه با اشاره به تقارن سالروز شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها با ایام عید باستانی نوروز ، بر رعایت حرمت ایام فاطمیه تاکید کرد و گفت : بهار و زنده شدن طبیعت همراه با ایام فاطمیه مایه برکت است .

حجت الاسلام اعرافی با بیان اینکه دید و بازدید و تبریک سال نو و توجه به صله رحم از تاکیدات اسلام در ایام نوروز است گفت : دو چیز در نوروز برکت است یکی همان توجه به صله رحم ، دید و بازدید و تبریک و توجه به فقرا است و دیگری این که این موارد اگر همراه با باطن برکت باشد زندگی ما را الهی و معنوی می کند و این همان الگویی از فاطمه زهرا سلام الله علیها و امیرالمومنین حضرت علی (ع) است که کدورت ها را برطرف و اختلافات را کنار و عمر را افزایش می دهد .

وی در ادامه بیست و نهم اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت را گرامی داشت و گفت : بیست و نهم اسفند برای ملت ایران از بزرگترین روزهایی است که توسط مجاهدت های نهضت اسلامی من جمله آیت الله کاشانی صنعت نفت از زیر یوغ استعمار و پیر فرتوت انگلیس خارج و ملی اعلام شد .

خطیب جمعه موقت میبد ، دوم فروردین سالروز هجوم رژیم سفاک پهلوی به مدرسه فیضیه در سال ۴۲ را هم یادآور شد و گفت : این حمله ددمنشانه انجام شد تا جلوی پای نهضت اسلامی سنگ بیاندازند و جلوی رشد انقلاب اسلامی را بگیرند که به فضل الهی موفق نشدند.

حجت الاسلام اعرافی، سوم فروردین سال ۱۳۰۱ هجری شمسی سالروز تاسیس حوزه علمیه قم توسط مرحوم آیت الله حائری میبدی ، استاد معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه را هم گرامی داشت و افزود : این عالم و دانشمند بزرگ در شهرستان میبد متولد و پا به عرصه فقاهت نهاد که امروز در تارک شیعه و دنیای اسلام می درخشد .

وی با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به پیشگاه ولی عصر ارواحنا له الفدا و نمازگزاران بر پرهیز از هرگونه شادی و فرح در این ایام تاکید کرد و گفت : ایام فاطمیه از روز یکشنبه شروع می شود و تا سه شنبه ادامه دارد و همه ما باید حرمت این ایام را نگه داریم که البته دید و بازدید و صله رحم از نظر اسلام اشکالی ندارد .