اهانت سازمان عفو بین‌الملل به زنان ایرانی

سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه از سیاست ایران برای افزایش نرخ جمعیت کشور ابراز نگرانی کرد! به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه از سیاست ایران برای افزایش جمعیت کشور ابراز نگرانی کرد! عفو بین الملل با اشاره به سیاستهای ایران برای افزایش نرخ رشد جمعیت مدعی […]

سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه از سیاست ایران برای افزایش نرخ جمعیت کشور ابراز نگرانی کرد!

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه از سیاست ایران برای افزایش جمعیت کشور ابراز نگرانی کرد!

عفو بین الملل با اشاره به سیاستهای ایران برای افزایش نرخ رشد جمعیت مدعی شد که بیم آن می‌رود چنین سیاستی زنان ایرانی را به دستگاه تولید بچه تبدیل کند!

نگرانی سازمان عفو بین الملل در حالی بیان می‌شود که بر اساس آمارهای رسمی، نرخ رشد جمعیت در ایران با شرایط کنونی تا ۳۰ سال آینده منفی می‌شود و اتخاذ سیاست‌هایی برای افزایش نرخ جمعیت امری عادی در همه کشورهای جهان است. به عنوان مثال دولت ژاپن با کاهش شدید نرخ جمعیت مواجه است سیاستهایی را برای تغییر این روند آغاز کرده است. شینزو آبه نخست وزیر ژاپن اخیراً بودجه جداگانه‌ای را برای برنامه های تشویقی افزایش جمعیت اختصاص داده است. هدف این برنامه‌ها معکوس ساختن نرخ منفی افزایش جمعیت ژاپن است. پشتیبانی از ازدواج، کانون خانواده و تشویق زوج های جوان به فرزندآوری یکی از مهم ترین راهبردهای رهبران ژاپن برای افزایش نرخ زاد و ولد در این کشور است.

در کشورهایی اروپایی نیز دولتها با چالش نرخ منفی جمعیت مواجه هستند. بنابر گزارشهای رسمی، بیش از نود درصد کشورهای دارای نرخ منفی جمعیت در قاره اروپا قرار دارند و در حال حاضر اکثریت جامعه اروپایی با لغو سیاست های کنترل جمعیت، به دنبال مشوق هایی برای افزایش جمعیت خود هستند تا هرم سنی رو به پیری گرایش پیدا نکند.