غرس ۳۰۰ نهال در اردوگاه قدس سپاه میبد

محمود پیری روز دوشنبه در حاشیه مراسم غرس ۳۰۰ نهال در اردوگاه قدس سپاه میبد در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد ۵۰۰ هزار اصله نهال بین مردم توزیع می شود و ۵۰۰ هزار هم از سوی منابع طبیعی در مکانهای برنامه ریزی شده غرس می شود . پیری، کمربند غربی میبد را […]

محمود پیری روز دوشنبه در حاشیه مراسم غرس ۳۰۰ نهال در اردوگاه قدس سپاه میبد در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد ۵۰۰ هزار اصله نهال بین مردم توزیع می شود و ۵۰۰ هزار هم از سوی منابع طبیعی در مکانهای برنامه ریزی شده غرس می شود .

پیری، کمربند غربی میبد را یکی از اولویت های غرس نهال عنوان کرد و گفت: طرح کمربند سبز میان دو باند این کمربندی را بزودی آغاز می کنیم .

وی با بیان اینکه یکی از عوامل مهم در ایجاد بیماری های ریوی وجود ریزگردها در سطح استان است کمربند سبز یزد ،توسعه جنگل های سطح استان به مساحت هزار و ۵۰۰ هکتار را از دیگر اولویت های نهال کاری منابع طبیعی در این هفته بیان کرد.

پیری گفت: ۷۰۰ هکتار منابع بیابانی داریم که در آن نهال طاق کاشته می شود که در جلوگیری از نفوذ ریزگردها به مناطق مسکونی در سطح استان بسیار موثر خواهد بود .

معاون برنامه ریزی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت:به منظور جلوگیری از این ریزگردها و پوشش مناطق بیابانی که فقر گیاهی دارند مجبور هستیم سرانه فضای سبز استان را افزایش دهیم .

پیری افزود:یکی از برنام های اصلی اداره کل کاشت نهال در عرصه های بیابانی وتوسعه جنگل های سطح استان است .

وی با اشاره به انتخاب نهال های مطابق با شرایط جوی استان هم گفت :برای کمربند سبز بیشتر از نهال زیتون و عرصه های بیابانی نهال طاق و برای جنگل از نهال های بنه و بادام استفاده می کنند.

همزمان با هفته منابع طبیعی و با حضور معاون برنامه ریزی و پشتیبانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ،فرماندار ،شهردار و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میبد و تعدادی از کودکان یکی از مهدهای کودک تعداد ۳۰۰ نهال زیتون ،کاج و سرو در حیات و اردگاه قدس سپاه میبد غرس شد.

۱۴ تا ۲۱ اسفندماه به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.