“طرح فاضلاب میبد اولویت اول مسئولین باشد”

طرح فاضلاب شهری و بهداشت محیط قنوات شهرستان میبد با حضور امام جمعه و فرماندار میبد و مدیر عامل و کارشناسان آب و فاضلاب استان بررسی شد . به گزارش میبد آدینه ، امام جمعه میبد در این جلسه ضمن خیرمقدم و قدردانی از تلاش های صورت گرفته در حوزه آب و فاضلاب تاکید کرد […]

طرح فاضلاب شهری و بهداشت محیط قنوات شهرستان میبد با حضور امام جمعه و فرماندار میبد و مدیر عامل و کارشناسان آب و فاضلاب استان بررسی شد .

به گزارش میبد آدینه ، امام جمعه میبد در این جلسه ضمن خیرمقدم و قدردانی از تلاش های صورت گرفته در حوزه آب و فاضلاب تاکید کرد : اجرای طرح فاضلاب شهری در سال جدید باید اولویت اول مسئولین شهرستان باشد .

آیت الله اعرافی ورود بخش خصوص در اجرای طرح فاضلاب شهری را بهترین گزینه در تحقق این طرح دانست و گفت : طبعا بازگشت سرمایه در این طرح به سرمایه گذار در کوتاه مدت منافع خوبی را در برخواهد داشت .

مدیرعامل آب و فاضلاب استان هم با اشاره به طرح فاضلاب شهری میبد گفت : مطالعه طرح فاضلاب شهری میبد از سال ۸۳ آغاز شده است و برای اجرای آن ۲۵۰ کیلومتر شبکه گذاری نیاز است که تنها ۵۰ کیلومتر آن عملیاتی شده و تاکنون ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است .

علی اسلامی با اشاره به اجرای تصفیه خانه اساسی در این شهرستان گفت : مطالعه طرح تصفیه خانه در افق ۱۴۲۰ پیش بینی شده است اما برای عملکرد موقت می توان از سیستم وتلند استفاده کرد .

اسلامی با بیان اینکه فاضلاب شهری میبد با اعتبارات دولتی ممکن نیست و زمان بیشتری می گیرد افزود : برای اجرای این طرح باید از بخش خصوصی بهره برد .

ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در طرح فاضلاب شهری میبد تا خرداد ۹۴ ، الویت فاضلاب شهیدیه ، اختصاص مخزن آب به هزینه ۲ میلیارد تومان از سوی آب و فاضلاب استان به شهرستان و ساخت مخزن ذخیره آب ظرف یک ماه آینده در ندوشن از مصوبات این جلسه بود .