خانم دهقانی:‌ ملزم به مبارزه با سدمعبر هستیم

رای رفع سد معبر و جمع آوری وسایل مغازه داران و مزاحمت های آنان در سطح معابر و پیاده روها از آنها درخواست شد تا با جمع آوری اجناس خود از پیاده رو، حق طبیعی هر شهروند را رعایت کنند و در مواردی نیروهای شهرداری را موظف کردیم تا به مغازه دار بابت جابجایی کالاهایشان […]

رای رفع سد معبر و جمع آوری وسایل مغازه داران و مزاحمت های آنان در سطح معابر و پیاده روها از آنها درخواست شد تا با جمع آوری اجناس خود از پیاده رو، حق طبیعی هر شهروند را رعایت کنند و در مواردی نیروهای شهرداری را موظف کردیم تا به مغازه دار بابت جابجایی کالاهایشان کمک نمایند

امروزه پدیده ناهنجار سد معبر یکی از مشکلات لاینحل شهرداریها محسوب می شود هر روزه افراد بسیاری با استفاده نامتعارف از معابر عمومی مانع از اعمال حق عمومی می‌گردند که شهرداری و مأموران آن مکلف به رسیدگی و جلوگیری از انسداد معبر و رفع سد معبر می شود.

بنظر می رسد در گذشته بی توجهی متولیان امر در میبد به این معضل بتدریج موجب شده تا سد معبر بازاریان از حالت موقت و نامحسوس به شکلی تثبیت شده درآید و برخی از آنان با جسارتی تمام، پیاده رو و حتی بخشی از خیابان را به تصرف درآورند.

وجود معضل سد معبر در برخی پیاده روها و خیابان های اصلی و فرعی شهرستان میبد نه تنها موجب گلایه شماری از شهروندان و مسوولان شده بلکه سیمایی شلخته و نامناسب نیز از این شهر پیش چشم مسافران و گردشگران عبوری می گذارد.

به گزارش خبرنگار برج نیوز، شهرداری میبد برای مرتفع نمودن این معضل از مدتی پیش با اطلاع رسانی از طرق مختلف از جمله نصب بنر در میادین شهر اصناف را در جریان ساماندهی پیاده روها و رفع سد معبر قرار داده است و به نظر می رسد این نهاد شهری عزم خود را جزم کرده تا حصول نتیجه کامل با این مشکل مبارزه نماید.

در همین رابطه سرکار خانم دهقانی، مدیر طرح و برنامه شهرداری میبد به خبرنگار برج نیوز گفت: از یک هفته پیش با نصب بنر، اخطار کتبی و لسانی تیم اجرائیات شهرداری، مغازه داران را جریان این امر قرارداده بودیم تا با انتقال اجناس خود از سطح پیاده رو به داخل مغازه مانع از بروز مشکل، ترافیک و حتی آسیب دیدن شهروندان عبوری شوند ولی به جز عده ای معدود، بقیه کسبه به خواسته مشروع شهرداری اعتنایی نکردند.

وی افزود: پررنگ بودن سد معبر در برخی از نقاط شهرستان میبد باعث شده تا مردم و در مواقعی مسئولین، از شهرداری بخواهند تا با این معضل برخورد نماید.

مدیر طرح و برنامه شهرداری خاطرنشان کرد: متاسفانه اکنون بیشتر فروشگاههای میبد و بخصوص میوه و سبزی فروشان این شهر اجناس خود را در بیرون از مغازه انبار می کنند که حضور مشتریان برای جداسازی این اجناس برای خرید، دیگر فضایی برای عبور رهگذران نمی گذارد.

وی با اظهار اینکه شهرداری موظف است از معابر به عنوان یک ملک عمومی حفاظت کند افزود: برای رفع سد معبر و جمع آوری وسایل مغازه داران و مزاحمت های آنان در سطح معابر و پیاده روها از صبح امروز وارد عمل شدیم و بنده به همراه یک اکیپ کامل از مغازه دارانی که سد معبر کرده بودند خواستم تا با جمع آوری اجناس خود از پیاده رو، حق طبیعی هر شهروند را رعایت کنند و در مواردی نیروهای شهرداری را موظف کردیم تا به مغازه دار بابت جابجایی کالاهایشان کمک نمایند.

سرکار خانم دهقانی بر عزم شهرداری میبد برای برخورد قاطع با سد کنندگان معابر شهری تاکید کرد و گفت: از مغازه داران خواهش میکنم تا با رعایت این موضوع مانع از تضییع حق شهروندان گردند و همواره آن را برای استفاده عموم آزاد بگزارند و با عوامل این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

وی متذکر شد: در برخی از خیابانها و کوچه های شهر مشاهده میکنیم کار ساخت ملکی به پایان رسیده ولی هنوز مصالح ساختمانی در کنار خیابان انبار شده که این ناهنجاری نه تنها باعث ایجاد مزاحمت برای شهروندان میشود بلکه ظاهر شهر را نیز نا زیبا می نماید.

سرکار خانم دهقانی خواستار جمع آوری وسایل و مغازه داران و مزاحمت های آنان در سطح معابر و پیاده رو ها مرکز شهر شد و گفت: هر عملی که موجب سد معبر شود به لحاظ شرعی و قانونی جایز نیست و ما نیز برای حفظ حقوق شهروندان ملزم به پیشگیری و مبارزه با این معضل هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها در خصوص ممنوعیت سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیرمجاز آنها از میدان ها و غیره برای کسب و یا سکنی و یا هر نحو دیگر تصریح کرد: اجرای قانون سد معبر ضمن تامین و حفظ حقوق شهروندان، موجب زیبایی معابر سطح شهر و نیز آرامش و آسایش آنان می شود.