هم‌اندیشی کمیته امداد با شورای مبلغان میبد

نقش روحانیون در گسترش فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری تاثیر گذار است و گسترش این فرهنگ حسنه در جامعه ، حس مسوولیت پذیری مردم نسبت به یکدیگر و وحدت و همدلی جامعه را افزایش میدهد. به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان میبد، این مطلب را” حسین زین الدینی” مدیر کمیته امداد امام […]

نقش روحانیون در گسترش فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری تاثیر گذار است و گسترش این فرهنگ حسنه در جامعه ، حس مسوولیت پذیری مردم نسبت به یکدیگر و وحدت و همدلی جامعه را افزایش میدهد.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان میبد، این مطلب را” حسین زین الدینی” مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) میبد در جلسه هم اندیشی مسوولین آن نهاد با رئیس شورای مبلغان شهرستان عنوان کرد و افزود: روحانیت نقش کلیدی و محوری در ترویج روحیه نوعدوستی و فرهنگ انفاق و همچنین ایجاد و تقویت شبکه های مردمی برای کمک به محرومان دارند.

وی با بیان اینکه ۲۱۷۰ نفر به صورت مستمر و ۴۹۴۹ نفر به صورت غیر مستمر از خدمات معیشتی، درمان، تحصیلی، آموزش و طرح اکرام ایتام و غیره بهرمند هستند، گفت: طی سال جاری بیش از ۲۷ میلیارد و ۶۶۱ میلیون ریال جهت تامین معیشت نیازمندان در زمینه های مختلف اختصاص یافته است.

 “زین الدینی” در ادامه به پرداخت ۱۴ میلیارد و ۹۹۴ میلیون ریال تسهیلات اشتغال زایی به مجریان طرحهای خود اشتغالی  اشاره کرد و افزود: تعداد ۱۴۵ نفر از اول سال جاری تاکنون در قالب طرحهای دامپروری،صنایع دستی، صنفی و صنعتی و خدماتی از این تسهیلات اشتغالزایی بهره مند شده اند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره میبد با اظهار اینکه در جشن نیکوکاری سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۶۲ میلیون ریال ازسوی مردمی خداجوی شهرستان برای کمک به نیازمندان پرداخت شده است، خاطر نشان کرد: مشارکت مردم وکمکهای خیرین در جشن نیکوکاری پشتوانه بزرگی در رفع نیازهای محرومان جامعه می باشد.

وی اضافه کرد:  در حال حاضر ۱۱۳ یتیم، ۸۳۱ زن بی سرپرست ، ۵۶ خانواده زندانی و بد سرپرست، ۱۳۵ دانشجو و ۲۲۵دانش آموز تحت حمایت این نهاد می باشند.

“زین الدینی”  بااشاره به رشد چشمگیر کمکهای مردمی در کمک به محرومان ابراز داشت: این تلاش و مشارکت به همت تبلیغات دینی توسط مبلغان و ائمه جماعات صورت گرفته و امیدواریم این روند همواره با استفاده از ظرفیت منابر و مساجد توسط ائمه جماعات و مبلغان دینی تداوم داشته باشد.