فوت سالانه ۶۰۰ بیمار سرطانی در یزد

محمدرضا صادقیان با اشاره به افزایش روز افزون سرطان در کشور و استان افزود: این خطه از نظر مرگ و میر ناشی از سرطانها در رتبه دوم قرار دارد. وی اظهار کرد: ۸۰ درصد بیماریهای قلبی و عروقی و ۴۰ درصد سرطانها با حذف عوامل خطر قابل پیشگیری هستند. وی ادامه داد: منشا اصلی بیماریهای […]

محمدرضا صادقیان با اشاره به افزایش روز افزون سرطان در کشور و استان افزود: این خطه از نظر مرگ و میر ناشی از سرطانها در رتبه دوم قرار دارد.

وی اظهار کرد: ۸۰ درصد بیماریهای قلبی و عروقی و ۴۰ درصد سرطانها با حذف عوامل خطر قابل پیشگیری هستند.

وی ادامه داد: منشا اصلی بیماریهای غیر واگیر از جمله دیابت، سرطان و بیماریهای قلبی و عروقی در اثر نداشتن فعالیت بدنی، رژیم غذایی ناسالم، استعمال دخانیات و مصرف الکل است.

صادقیان با بیان اینکه در ایران ۷۲درصد مرگ و میرها در اثر بیماریهای غیرواگیر هستند اظهار کرد: میزان شیوع سرطان در ایران از متوسط جهانی کمتر است.

کارشناس مسئول بیماریهای غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: افزایش سن جمعیت، شیوه زندگی و عوامل محیطی از جمله علل سرطان ها است.

وی یادآورشد: بررسی ها نشان می دهد ۹۰درصد ایرانی ها پنج وعده میوه در روز مصرف نمی کنند همچنین ۴۰ درصد ایرانی ها فعالیت بدنی کم دارند و ۵۰ درصد ایرانی ها دارای افزایش وزن و همچنین کلسترول بالا هستند.

صادقیان خطاب به مسوولان دستگاههای اجرایی تاکید کرد: با اجرای درست برنامه ها، آموزش و تشخیص به موقع می توان در سالهای آینده از ابتلای ۲۵ هزار نفر به سرطان جلوگیری کرد.