مسیرریلی بافق-میبد-اصفهان ۲بانده می‌شود

محسن پورسید آقایی بیان کرد: جابجایی مسافر با قطار علاوه براینکه کمک شایانی به شکوفایی اقتصاد می کند، موجب کاهش خطر تصادفات جاده ای و تبعات روحی و اجتماعی ناشی از آن نیز خواهد شد. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : جذب بار و مسافر با خطوط ریلی، هفت برابر مصرف انرژی کشور را […]

محسن پورسید آقایی بیان کرد: جابجایی مسافر با قطار علاوه براینکه کمک شایانی به شکوفایی اقتصاد می کند، موجب کاهش خطر تصادفات جاده ای و تبعات روحی و اجتماعی ناشی از آن نیز خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : جذب بار و مسافر با خطوط ریلی، هفت برابر مصرف انرژی کشور را کاهش می دهد.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران  به بخش توسعه و زیر ساخت های راه آهن کشور هم اشاره کرد و گفت: ۲ بانده کردن خطوط ریلی بخصوص در مسیر هایی که بار و مسافر زیادی وجود دارد از مهمترین برنامه های در دست اجرای راه آهن جمهوری اسلامی است.

پورسید آقایی در خصوص ۲ بانده کردن مسیر های بافق- یزد به میبد تا اصفهان، تهران کرج ، ورامین و گرمسار گفت: بخشهای زیربنایی و عملیات اجرایی این مسیر ها شروع شده و تا پایان سال آینده بخش مهمی از آنها به بهره برداری می رسد.

پورسید آقایی افزود: با بهره برداری از مسیرهای ۲ بانده شده ظرفیت حمل و نقل بار در راه آهن کشور به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

وی  هزینه ۲ بانده سازی خطوط ریلی کشور را  ۴۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: امسال ۱۰  هزار میلیارد ریال به این امر اختصاص یافته و در سه سال آینده نیز هر سال همین میزان در این راستا هزینه خواهیم کرد.

پورسیدآقایی همچنین به توسعه ایستگاه راه آهن بافق اشاره کرد و افزود: ساخت سکوی دوم این ایستگاه دهه فجر امسال با اعتباری افزون بر  پانزده میلیارد ریال آغاز می شود و هم اکنون کار مقدماتی تعین پیمانکار این طرح انجام شده است.

مدیرعامل راه آهن کشور در مورد وضعیت نا مناسب صندلی های قطار سریع السیر یزد تهران هم گفت : بخش خصوصی در این راستا، کارهای خوبی انجام و تا کنون بیش از ۴۰۰  واگن قدیمی را بازسازی و به وضعیت جدید و مدرن در آورده تا بتواند خدمات بهتر و بیشر به هموطنان ارائه دهد.

مدیرعامل راه آهن کشور به بافق در سفره یکروزه اش به بافق در همایش فرماندهان بسیح راه آهن کشور حضور یافت ، و از کارخانجات تعمیرات لکوموتیو و ۲ خطه شدن مسیر بافق – یزد  بازدید کرد.