کلنگ‌زنی ۱۲مسکن ویژه‌طلاب و اساتیدحوزه‌میبد

همزمان با میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه و امام جعفر صادق (ع) کلنگ احداث ۲۴ واحدی ساختمان مسکونی طلاب و اساتید حوزه های علمیه شهرستان میبد با حضور آیت الله اعرافی ، فرماندار و مدیر حوزه علمیه برادران و خواهران استان و جمعی از مسئولین در مسیر جاده میبد […]

همزمان با میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه و امام جعفر صادق (ع) کلنگ احداث ۲۴ واحدی ساختمان مسکونی طلاب و اساتید حوزه های علمیه شهرستان میبد با حضور آیت الله اعرافی ، فرماندار و مدیر حوزه علمیه برادران و خواهران استان و جمعی از مسئولین در مسیر جاده میبد – ندوشن و روبروی دانشگاه ایت الله حائری میبد به زمین زده شد.

به گزارش میبد آدینه ، این پروژه در زمینی به مساحت هزار و ۲۵۰ متر مربع و با ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار اولیه از محل حمایت های آیت الله اعرافی موسس حوزه های علمیه میبد احداث می شود.

فاز اول این پروژه در ۱۲ واحد و در دو طبقه و ظرف مدت یکسال احداث می شود و برای تکمیل این پروژه ۲۴ واحدی یک میلیارد تومان هزینه برآورد شده است .

همچنین کلنگ احداث موسسه آموزشی عالی حوزوی خواهران میبد هم در زمینی به مساحت ۹۰۰ متر مربع در جنب حوزه علمیه خواهران این شهرستان به زمین زده شد.

حجت الاسلام محمود کارگر مدیر حوزه علمیه خواهران استان در این مراسم گفت : این موسسه در سه طبقه و در زیربنای هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتبار اولیه ۳۵۰ میلیون تومان از محل خیری خانوده شهید احداث می شود.

حجت الاسلام کارگر افزود : فاز اول این موسسه ظرف مدت ۵ ماه احداث می شود اما برای احداث کامل آن یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز است که از طریق خانواده خیر یک شهید ، حمایت های امام جمعه میبد و بودجه های حوزه های علمیه خواهران تامین می شود.

وی خاطرنشان کرد : در حال حاضر ۳۰۰ طلبه خواهر در سطح ۲ و ۳ در حوزه خواهران شهرستان میبد در رشته فقه و اصول و کلام و تفسیر مشغول تحصیل اند.

آیت الله اعرافی در این دو مراسم ، با گرامی داشت هفته وحدت و تبریک میلاد رسول خدا و حضرت امام صادق (ع) گفت : امیدواریم این روز فرخنده آغاز خوبی برای حرکت های علمی و فرهنگی و معنوی و وحدت بین حوزه و دانشگاه باشد .