صدور ۲۰۰۰۰ شناسنامه مکانیزه در میبد

رئیس ثبت احوال شهرستان میبد با اشاره به رشد ۲ و سه دهم درصدی جمعیت در میبد، از صدور ۲۰ هزار شناسنامه مکانیزه در این شهرستان خبر داد. حسن زارعی با بیان اینکه سه گروه هدف در حال حاضر متقاضی کارت ملی هوشمند هستند، اظهار داشت: این سه گروه عبارت از کسانی می شود که […]

رئیس ثبت احوال شهرستان میبد با اشاره به رشد ۲ و سه دهم درصدی جمعیت در میبد، از صدور ۲۰ هزار شناسنامه مکانیزه در این شهرستان خبر داد.

حسن زارعی با بیان اینکه سه گروه هدف در حال حاضر متقاضی کارت ملی هوشمند هستند، اظهار داشت: این سه گروه عبارت از کسانی می شود که کارت ملی آنها مفقود شده و یا شناسنامه آنها نیاز به اصلاح دارد، همچنین افرادی که به سن ۱۵ سال رسیده اند ولی کارت ملی ندارند هم شامل این سه گروه می شوند.

وی افزود: در شهرستان میبد تا به حال یک هزار و ۲۰۰ فقره کارت ملی و ۲۰ هزار شناسنامه مکانیزه صادر شده و روزانه حدود ۳۰ نفر برای دریافت کارت هوشمند و شناسنامه مکانیزه به ثبت احوال میبد مراجعه می‌کنند.

رئیس ثبت احوال میبد گفت: با تو جه به اینکه بستر انتقال اطلاعات ما بر اساس خط دیتا است و سرعت سیستم‌ها خیلی پایین است، ارسال اطلاعات کند انجام می‌شود.

زارعی با بیان این مطلب که در این راستا برنامه‌ریزی کردیم که بستر انتقال اطلاعات بر اساس خط فیبر نوری انجام شود، گفت: تاکنون مکاتبات انجام و هزینه آن به مبلغ ۴۴ میلیون تومان برآورد شده اما هنوز هیچ نتیجه‌ای در این راستا حاصل نشده است.

وی عنوان کرد: امیدواریم با تامین هزینه فیبر نوری در اسرع وقت اطلاعات از طریق فیبر نوری ارسال و شاهد کاهش قطع سیستم باشیم تا کار مردم سریع‌تر انجام شود