افتخارآفرینی استاد دانشگاه میبد +عکس

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، اثر علمی محمد رضا ملک ثابت، عضو هیأت علمی دانشگاه آیت الله حائری در همایش ملی حامیان نسخ خطی منتخب گردید. آیین اختتامیه چهاردهمین دوره همایش حامیان نسخ خطی با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اساتید و فعالان عرصه نسخ خطی و مسئولان فرهنگی […]

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، اثر علمی محمد رضا ملک ثابت، عضو هیأت علمی دانشگاه آیت الله حائری در همایش ملی حامیان نسخ خطی منتخب گردید.

download (2)

آیین اختتامیه چهاردهمین دوره همایش حامیان نسخ خطی با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اساتید و فعالان عرصه نسخ خطی و مسئولان فرهنگی کشور در کتابخانه ملی ایران برپا شد.

در این همایش، که با هدف تکریم عالمان و سرآمدان عرصه تحقیق در حوزۀ نسخه‌های خطی و به منظور تقدیر از اساتید، پژوهشگران و فعالان این عرصه برگزار شده بود- از محمد رضا ملک ‌ثابت به خاطر تالیف مقاله علمی پژوهشی با عنوان “انتساب کتاب دستورالوزاره به خواجه نظام‌الملکیا عدنی طوسی” تقدیر شد.

گفتنی است در این مقاله که اصل آن در ۳۶ صفحه منتشر شده است برای اوّلین بار با استناد به محتوای کتاب دستور الوزاره، تصریح یکی از نسخ و نیز کتاب‌های خطی دیگر ثابت شده که نویسنده این اثر برخلاف ادّعای بسیاری از کاتبانِ نسخه‌های آن و نیز محققّان معاصر، نویسنده‌ای به نام مولانا عبدالوهاب عَدْنی طوسی (نیمه قرن هشتم) بوده است.

به گزارش دبیرخانه همایش در محور مقالات علمی از ۳۲۸ عنوان مقاله واجد شرایط ارزیابی، مقالات غلامرضا جمشید‌نژاد، سجاد آیدانلو، سعید مهدوی‌فر، محمد رضا ملک ‌ثابت، فاطمه کوپا، محمدرضا شفیعی کدکنی و عبدالله مراد برگزیده و شایسته تقدیر شناخته شدند.

روابط عمومی دانشگاه آیت الله حائری کسب این رتبه عالی را به محمد رضا ملک ثابت و مجموعه دانشگاه تبریک می‌گوید.