برخورد گازانبری مسئولان بوشهر با مردم

در پی مجوز مسئولان استان بوشهر برای اجرای کنسرت موسیقی یک گروه خاص، جمعی از مردم این شهر تجمع اعتراض آمیزی مقابل سالن شهید آوینی برگزار کردند که در پی بی تدبیری مسئولان استانی، این تجمع آرام به خشونت کشیده شد و نیروی انتظامی به ضرب و شتم شدید مردم معترض پرداخت. به گزارش رجانیوز، […]

در پی مجوز مسئولان استان بوشهر برای اجرای کنسرت موسیقی یک گروه خاص، جمعی از مردم این شهر تجمع اعتراض آمیزی مقابل سالن شهید آوینی برگزار کردند که در پی بی تدبیری مسئولان استانی، این تجمع آرام به خشونت کشیده شد و نیروی انتظامی به ضرب و شتم شدید مردم معترض پرداخت.

به گزارش رجانیوز، گروه موسیقی لیان که چندی قبل همزمان با ایام ماه صفر در یکی از کشورهای خارجی به اجرای موسیقی پرداخته بود، هفته گذشته در پی اهمال مسئولان استان بوشهر، موفق به کسب مجوز برای برگزاری کنسرت در این شهر شد و در پی این مساله، جمعی از مردم متدین بوشهر با اعتراض به این مساله در مقابل سالن شهید آوینی این شهر تجمع آرامی به پا کردند که ناگهان نیروی انتظامی با چراغ سبز برخی مسئولان استانی، با حمله به مردم، آنها را مورد ضرب و شتم قرار داد.

جالب آنکه ساعاتی بعد از این اتفاق، سرپرست این گروه موسیقی در مصاحبه‌ای با شبکه «من و تو» که توسط بهایی ها اداره می شود از اقدام استانداری و مسئولین استان بوشهر تشکر کرد و در ادامه نیز مجری این شبکه به دفاع از این گروه پرداخته و اعتراض مردم بوشهر را محکوم کرد. گفتنی است در گذشته نیز شبکه «بی بی سی» از این گروه تمجید کرده بود.

در همین راستا، مجید مرتضوی یکی از معترضین مجروح شده در گفتگو با یکی از سایت های استان بوشهر گفت:

«کنار داربست ها ایستاده بودیم و نیروهای پلیس که از داربست ها بالا می رفتند را می دیدیم که یک آن متوجه شدیم فرمانده شان دستور حمله را داد و آن ها خیلی محکم و خشن با باتوم و آن کلاهک ها حمله کرده و مثل لودر همه را هل می دادند، گویی که به جای آدم خاک را هل می دهند.»

وی ادامه داد: «بعضی از آن ها واقعا به قصد کشتن، با لگد، کنده، کف پوتین، باتوم و اسپری ما را می زدند ولی ما به هیچ وجه حتی یک مشت یا لگد هم نزدیم، چرا که می خواستیم از طرف ما لطمه ای به آن ها وارد نشود.»

گفتنی است برخورد گازانبری نیروی انتظامی با هماهنگی برخی از مسئولان استان بوشهر با مردم در حالی صورت گرفته است که پیش از این رییس جمهور در ایام رقابتهای انتخاباتی گفته بود: «بنده فردی هستم که از ابتدای زندگی سیاسی مسیرم روشن است هیچوقت پادگانی فکر نکرده‌ام هیچوقت پادگانی عمل نکرده‌ام جزء افرادی هستم که حقوق خوانده‌ام سرهنگ نیستم حقوق می‌دانم»

حال مشخص نیست موضع آقای روحانی به عنوان یک حقوقدان و کسی که طی یک سال و نیم گذشته بخش زیادی از دغدغه خود را به تدوین و اجای «منشور حقوق شهروندی» اختصاص داده است، با این مدل رفتارهای خشونت آمیز با یک تجمع ساده مردمی چیست؟

متعرضان به مردم را پیدا کنند و با آنان برخورد قاطع شود

در همین راستا «بوشهر ۲۴» خبر داد که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر بوشهر در دیدار با تعدادی از مردم این شهر ضمن تشکر از جوانان و مردم بوشهر برای حفظ نظم و آرامش بیان داشت: خواسته مقام معظم رهبری حفظ آرامش، دین و دیانت، در یک فضای پر از صمیمیت و مراقبت که دشمنان استفاده نکنند، است و بنده بخاطر صبر و بردباری شما شاکر درگاه خدا هستم.

وی ادامه داد: حوادث و اتفاقاتی که در این شهر رخ داد بنده را خیلی متاثر کرد و تذکرات جدی به برخی از مسئولان داده شد.

وی افزود: از اینکه برخوردهایی بین دوستان انقلاب و کسانی که باید حافظ نظام و انتظام انقلاب باشند پیش آمد خیلی متاثر شدم و این نشان می دهد که در مدیریت این فضا و این حوادث باید مسئولین تجدید نظر کنند باید با دقت عمل کنند.

آیت الله صفایی بوشهری تاکید کرد: حفظ آرامش، حفظ دیانت و حفظ تمام اموری که باعث می شود فضا و جغرافیای نظام با آرامش و اخلاق و مدیریت به سمت جلو برود واجب هست و فضا طوری نشود که خدایی نکرده اموری رخ بدهد که مطلوب هیچ کس نیست.

وی بیان داشت: این حوادث و اتفاقات نه مطلوب شما امت حزب الله است، نه مطلوب نیروی انتظامی و نه مطلوب مسئولین، چرا باید این حوادث اتفاق بیفتد.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: ما جانمان برای حضرت آقاست و تمام وجودمان برای ایشان است پس با نگاه مقام معظم رهبری حرکت می کنیم، حضرت آقا می فرمایند آرامش و فضا سازی نکردن برای استفاده دشمن و ما هم به عنوان سرباز ایشان اطاعت می کنیم.

وی اذعان داشت: مسولیت آرامش، وحدت و ایجاد امنیت در استان مسولین هستند و از مسئولین انتظامی درخواست دارم تا اگر تعرضی به معترضان شده است، که شده است خاطیان را پیدا کنند و با آنان برخورد قاطع شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: من صمیمانه از شما تشکر می کنم که آرامش را حفظ کردید، مدیریت کردید و به طور جدی از مسئولین نیروی انتظامی درخواست کرده و می کنم که افرادی که به مردم متعرض شدند را پیگیری و بررسی کنند و کسانی که تخطی کردند با آنها برخورد مناسب شود.

خواستار عزل استاندار بوشهر هستیم

در این دیدار ابتدا محمدرضا فکوری مسئول ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر مرکز استان، بیان داشت: همان گونه که دیشب در وسط میدان هم گفتیم ما باتوم نیروی انتظامی را می بوسیم و از آنها گلایه ای نداریم زیرا بخشی از کار آنها اجرای دستوری بوده است که از طرف استاندار بوشهر صادر گردیده بود و قطعا باید به تخلفات صورت گرفته شده آنها نیز پاسخ شایسته داده شود.

وی ادامه داد: ما با تبعیت از ولی فقیه و نماینده ایشان در استان هیچ گونه تعرضی به برادران نیروی انتظامی نکرده و در آرامش کامل اعتراض خود را بیان داشتیم.

این روحانی اظهار داشت: روی سخن ما با بی تدبیری مسئولین استان و در راس آن مصطفی سالاری استاندار بوشهر است و وی باید پاسخگوی برخورد شدید با مردم ولایتمدار بوشهر باشد.

وی گفت: امت حزب الله از کسانی که در مقابل دوربین و مردم آنها را مورد حمله قرار دادند گلایه دارند.

مسئول ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بوشهر افزود: باید این موضوع را پیگیری کرد تا مشخص شود که چه کسی دستور حمله به نیروهای حزب الله داده است.

وی بیان کرد: ما با حفظ حرمت به نماینده مقام معظم رهبری تا مقامات عالی کشوری این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و خواستار عزل استاندار جوان دولت تدبیر و امید هستیم.

در ادامه خواهر شهید شکریان به بیان درد و دلی جانسوز پرداختند و بیان داشتند دیشب تا صبح با شهیدمان صحبت می کردم و با وی درد و دل می کردم، جمعیت نیز کامل تحت تاثیر صحبت های این خواهر شهید قرار گرفتند.

در ادامه این تجمع یکی از معترضین به نمایندگی از برخی از خانواده شهداء اظهار داشت: شب را تا صبح با شهیدم گذراندم، صحنه های این برخوردها را مانند برخوردهای دولت پهلوی با مردم حزب الله بود، مرور می کردم.

وی افزود: مردم خود جوش هستند و از مسئولین می خواهم افرادی که با مردم و بسیجیان برخورد خشن داشتند را مورد بازخواست قرار دهند و جمعه شب شبی سیاه و ننگین برای نیروی انتظامی استان بوشهر بود.