هدررفت آب قنات ندوشن در زمستان

بخش کشاورزی اندوشن نیازمند ساماندهی است و ظرفیت لازم برای توسعه و گسترش را دارد. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ندای ندوشن:در حالی که همه ساله و با شروع فصل گرم سال نیاز باغ ها و زمین های کشاورزی به آب به عنوان یکی از دغدغه های کشاورزان و باغ داران بخش ندوشن خودنمایی می […]

بخش کشاورزی اندوشن نیازمند ساماندهی است و ظرفیت لازم برای توسعه و گسترش را دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ندای ندوشن:در حالی که همه ساله و با شروع فصل گرم سال نیاز باغ ها و زمین های کشاورزی به آب به عنوان یکی از دغدغه های کشاورزان و باغ داران بخش ندوشن خودنمایی می کند، متاسفانه در فصل سرد سال میزان زیادی از آب قنات ها در این شهر و سایر مناطق  هدر می رود به دنبال بدون استفاده ماندن آب قنات ها و هدر رفتن آن جمعی از شهروندان و کشاورزان ندوشن از مسئولان خواستند تا نسبت به جلوگیری از هدر رفتن آب قنات های این بخش در فصل زمستان چاره اندیشی کنند. یکی از شهروندان گفت: در فصل زمستان بخش زیادی از آب قنات های این شهر بدون هیچ گونه استفاده در آبراه ها جاری می شودو از آن بهره برداری نمی شود.

یکی  دیگراز شهروندان ندوشنی گفت: با کمی اندیشیدن و پی گیری کردن می توان آب این قنات ها را به مخازن آب شرب شهر تزریق و از آن استفاده بهینه نیز کرد ولی این امر متولی ندارد و آب با کیفیت قنات  هم چنان هدر می رود. این در صورتی است که همه مسئولان از بی آبی و کم آبی منطقه خبر می دهند و نسبت به مصرب بهینه آب به خصوص در فصل تابستان از مردم استمداد می طلبند ولی برای استفاده از این آبی که بسیار هم زیاد است، چاره اندیشی نمی کنند.

این آب می تواند در توسعه کشت محصول زعفران و پسته مورد استفاده قرار گیرد. بخش کشاورزی این منطقه نیازمند ساماندهی است و ظرفیت لازم برای توسعه و گسترش را دارد.