آیا درج پیام فرهنگی در آگهی‌نامه ممنوع است؟

در شصت و چهارمین جلسه کمیته مرکزی سازمان های تبلیغاتی کشور، در تاریخ ۲۷/۱۰/۹۰ ، که باحضور محمد جعفر محمد زاده، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکترحمید انصاری،نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احسان الله حجتی، مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی و مسعود اسعدی، مسئول اداره کانون […]

در شصت و چهارمین جلسه کمیته مرکزی سازمان های تبلیغاتی کشور، در تاریخ ۲۷/۱۰/۹۰ ، که باحضور محمد جعفر محمد زاده، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکترحمید انصاری،نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احسان الله حجتی، مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی و مسعود اسعدی، مسئول اداره کانون های آگهی و تبلیغات بازرگانی برگزار شد ، دستور العمل جدید نحوه انتشار آگهی نامه به تصویب  نهایی رسید که متن بند ۴ آن به شرح زیر است:

دستورالعمل نحوه انتشار آگهی‌نامه توسط کانون‌های آگهی و تبلیغاتی

۴– مطالب مندرج در آگهی‌نامه‌ها منحصراً باید به آگهی‌های تبلیغاتی اختصاص یابد و چاپ هرگونه تصویر یا مطلب تحریری اعم از خبر، گزارش، مصاحبه، یادداشت و مقاله در آگهی‌نامه ممنوع است.

تبصره ۱: درج پیام‌های عام‌المنفعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نظیر مسائل مربوط به رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، رعایت صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی، احترام به حقوق دیگران و اشاعه فرهنگ اسلامی و ملی مشروط بر آن که حجم هر پیام از ۳۰ کلمه و مجموع پیام‌های آگهی‌نامه در هر بار انتشار از ۳۰۰ کلمه تجاوز نکند، بلامانع است.