فرماندار: سیل گردشگر به میبد روانه خواهد شد

فلاح فرمانداردر رابطه با اقدامات میراث فرهنگی شهرستان میبد گفت : خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه میراث فرهنگی شهرستان میبد با کمک مدیرکل ومعاونت اجرایی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام شده و در حال انجام کارهم نیزهست به گونه ای که ضلع شمالی نارین قلعه و خانه ی آیت الله حائری و […]

فلاح فرمانداردر رابطه با اقدامات میراث فرهنگی شهرستان میبد گفت : خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه میراث فرهنگی شهرستان میبد با کمک مدیرکل ومعاونت اجرایی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام شده و در حال انجام کارهم نیزهست به گونه ای که ضلع شمالی نارین قلعه و خانه ی آیت الله حائری و همچنین بیست و پنج خانه ی مشارکتی ، راسته بازار میبد بالا ، خانه گلشن و آسیاب آبی بیده که از نظر نوع بنا ومهندسی معماری سنتی  در ایران حرف اول را میزند وهمچنین امیدوار هستیم که آسیاب بفروئیه ،شاه جهان آباد،یخدان نیز از دل خاک بیرون کشیده شود ومرمت و باز سازی گردد .

وی تاکید نمود : یکی از فازهایی که میشود به آن‌ها پرداخت آسیاب‌های میبد هستند که ان شا الله باید این کارهم به عنوان یک اقدام خوب و موثر باشد و به عمل در آید و حتی می توان میبد را به عنوان شهر آسیابها نیز نامید .

فلاح در ادامه گفت : بخش ندوشن نیز که دارای بافت تاریخی ویژه و منحصر به فرداست و همچنین به خاطر داشتن نوع پوشش گیاهی و گونه‌های جانوری ،  وجود غار‌های قندیلی می تواند یکی از جذاب ترین مناطق برای گردشگران داخلی و توریست  های خارجی باشد.

فلاح با با اشاره به مهجور ماندن صنایع دستی شهرستان میبد گفت : در رابطه با بخش صنایع دستی متاسفانه مقداری سهل انگاری شده و بخاطر توجه بیشتر به بخش میراث فرهنگی  مورد توجه قرار نگرفته است ولازم است توجه مسولین امر در رابطه با صنایع دستی بیشتر شود چون خیرین بسیاری در میبد هستن که برای بهبود در صنایع دستی به خصوص صنعت زیلوبافی آماده کمک و یاری هستند.

فرماندار میبد همچنین بیان داشت : در طی چند سال گذشته هر خشت خامی که در شهرستان میبد نگه داشته شده به عنوان یک سرمایه ی بزرگ به حساب  می آید و به همشهریان عزیز این اطمینان رو خواهیم داد که هر خشت خام این شهرستان با ارزش و به عنوان سرمایه خواهد بود .

وی در خصوص مرمت آثار باستانی و تاریخی میبد گفت : یکی از کارهای که باید صورت بگیرد این است که به صرف یک منطقه ی خاص آثار تاریخی مرمت نشود و کار مرمت سازی به صورت گسترده و پراکنده در سطح شهرستان انجام شود که ان شا الله در هر نقطه ای از شهر ما بتوانیم یک بافت تاریخی و منحصر را احیاء و به معرض دید گردشگران قرار دهیم .

وی تصریح کرد : آنچه بنده پیش بینی میکنم این است که در آینده ی بسیار نزدیک سیل گردشگر وعلاقه مندان به میراث فرهنگی  به سمت میبد و استان یزد روانه خواهد شد چنانچه که در این چند سال گذشته استقبال گرشگران از استان یزد و شهرستان میبد بسیار چشم گیر بوده است .

فرماندار میبد بر لزوم سرمایه گذاری در بخش میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بیان داشتند :  میراث فرهنگی اعتباری تعریف کرده تحت عنوان پروژه‌های مشارکتی که همان مبلغ و میزانی که بخش خصوصی سرمایه گذاری میکند میراث فرهنگی نیز مساعدت می نماید  و این فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در بخش میراث فرهنگی شهرستان است و توجه خاص سرمایه گذاران را می طلبد . وی ادامه داد ،  هتل‌های استان  که دارای درجه و ستاره هستند تا سه ماه آینده ظرفیت آن‌ها تکمیل است و این بیانگر این نکته است که حرکت شروع شده است و ان شا الله با پیوستن هتل آبشار میبد به مجموعه ی هتل‌های ستاره دار در سال آینده شاهد اقامت گردشگران خارجی در شهرستان میبد خواهیم بود .