نبی‌پور: بدتر از مرض جسم مرض قلب است

امام جمعه موقت میبد با تشریح اهداف قیام امام حسین (ع) با بیان اینکه مردم باید با خط و سیر حرکت بی نظیر امام حسین (ع) آشنا شوند گفت : امام حسین (ع) برای تصاحب قدرت و غلبه بر یزید قیام نکرد بلکه به دنبال اصلاح جامعه از فساد و برگرداندن آثار دین به جامعه […]

امام جمعه موقت میبد با تشریح اهداف قیام امام حسین (ع) با بیان اینکه مردم باید با خط و سیر حرکت بی نظیر امام حسین (ع) آشنا شوند گفت : امام حسین (ع) برای تصاحب قدرت و غلبه بر یزید قیام نکرد بلکه به دنبال اصلاح جامعه از فساد و برگرداندن آثار دین به جامعه و برقراری اسلام در سراسر جامعه بود .

امام جمعه موقت میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته با دعوت نمازگزاران به تقوا و پارسایی و عمل به دستورات خداوند با اشاره به ابعاد اجتماعی زندگی بشر بر توجه به مسائل بهداشت و سلامت در جامعه تاکید کرد .

به گزارش میبد آدینه ، حجت الاسلام حسین نبی پور با بیان اینکه بهداشت و سلامت باید در راس همه امور جامعه باشد و اسلام دینی است که پایه و اساس اش بهداشت و سلامت جامعه است افزود : انبیا ء و اولیا آمدند تا جامعه را از انواع آلودگی ها تطهیر کنند بنابراین رفع آلودگی از جامعه بدون پیروی از تعالیم حیاتبخش و انسان ساز انبیاء امکان پذیر نیست .

وی در ادامه با اشاره به اینکه خداوند ایمان را وسیله پاک کردن درون از آلودگی ها قرار داده است تصریح کرد : اگر روزی جامعه توانست بت های درون و بیرون را درهم بشکند و بذر توحید را در نهاد و سرزمین وجودی خود بیافشاند همه مشکلات رفع خواهد شد .

حجت الاسلام نبی پور ریشه همه گناهان و آلودگی ها را شرک خواند و افزود : بهترین راه کمک به بهداشت و درمان جامعه موحد کردن مردم جامعه است .

خطیب جمعه موقت میبد با استناد به روایتی از نخستین پیشوای شیعیان امیرالمومنین حضرت علی (ع) گفت : از بلاهای بزرگ ، فقر و تنگدستی و بدتر از فقر مرض جسم  و بدتر از مرض جسم مرض قلب است .

امام جمعه موقت میبد تصریح کرد : امروز جامعه ما به انواع امراض روحی و قلبی مبتلا هستند که همه این امراض ریشه در نفاق ، حرص ، حسد ، رقابت و چشم و هم چشمی است که مردم را به یک رقابت سخت کشانده و شیرازه زندگی را از هم گسیخته است.

حجت الاسلام نبی پور با اشاره به حادثه مهم کربلا و با بیان اینکه آنچه حضرت زینب سلام الله علیها را در برابر شدیدترین فشارها مقاوم ساخت و بار سنگین مصیبت عزیزانش او را به زانو درنیاورد و سیدالشهدا را در برابر همه سختی ها مقاوم ساخت ایمان به خدا بود افزود : نماز داروی دردها و بهداشت عامل پیشگیری امراض است و باید مردم را با نماز آشنا کرد چرا که ترک نماز مقدمه برای آلوده شدن به انواع آلودگی هاست.

امام جمعه موقت میبد ترک نماز را ورود انواع امراض در ساحت جامعه دانست و گفت : باید روح و نشاط  و سوز نماز در حسنیه ها و مساجد حفظ شود .

وی در خطبه عبادی نماز جمعه هم با تشریح وصف ناپذیر ایام محرم امسال و شکوه عزاداری های هیئات و دسته جات عزاداری در سطح کشور بویژه در استان دارالعباده و شهرستان میبد گفت : شهرستان میبد از شهرستانهای ممتاز در برگزاری عزاداری است که در محرم امسال برنامه های باشکوهی را در عزاداری پسر فاطمه سلام الله علیها به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام نبی پور با بیان اینکه ما شعار حسینی را در ابعاد مختلف نشان دادیم ، شعار را تنها بخشی از عزاداری برای امام حسین (ع) دانست و افزود : بعد از همه این عزاداری ها و سینه زنی ها و هزینه کردنهای زیاد ، در شعار متوقف شدن را بی عدالتی بیان کرد.

امام جمعه موقت میبد تصریح کرد : ما باید بدانیم بعد از محرم و شرکت در این همه مراسم عزاداری پسر فاطمه سلام الله علیها چه تحولات اصولی ، فقهی و اخلاقی در زندگی فردی و اجتماعی مان ایجاد شده است .

وی با بیان اینکه مردم باید با خط و سیر حرکت بی نظیر امام حسین (ع) آشنا شوند گفت : امام حسین (ع) برای تصاحب قدرت و غلبه بر یزید قیام نکرد بلکه به دنبال اصلاح جامعه از فساد و برگرداندن آثار دین به جامعه و برقراری اسلام در سراسر جامعه بود .

حجت الاسلام نبی پور افزود : سومین هدف قیام امام حسین (ع) رهایی مظلومین از دست ستمگران و تبین فروع دین در جامعه بود.

امام جمعه موقت میبد خاطرنشان کرد : باید بدانیم در این عزاداری ها و محرم ما چه اندازه از نظر اعتقادات ،اخلاق ،عمل به احکام رشد کردیم .