در میبد معلولان راحت‌ترند؟!

موضوع مناسب سازی اماکن از شاخص های توسعه در کشورهای پیشرفته به شمار می آید و یک معلول نیز باید بتواند همانند سایر افراد جامعه به هر مکان عمومی دسترسی پیدا کند. رئیس دفتر نمایندگی  نظام مهندسی در میبد گفت:برای کسانی که محدودیت های حسی دارند باید شیوه های طراحی مناسبی اتخاذ شود تا آنان […]

موضوع مناسب سازی اماکن از شاخص های توسعه در کشورهای پیشرفته به شمار می آید و یک معلول نیز باید بتواند همانند سایر افراد جامعه به هر مکان عمومی دسترسی پیدا کند.

رئیس دفتر نمایندگی  نظام مهندسی در میبد گفت:برای کسانی که محدودیت های حسی دارند باید شیوه های طراحی مناسبی اتخاذ شود تا آنان نیز بتوانند در فضاهای عمومی حاضر شوند و خود را از جامعه دور  ندانند.

وی افزود:در این راستا نظام مهندسی میبد بانظارت لازم بر ساختمان‌های جدیدالاحداث، اطلاع رسانی ضوابط و مقررات معماری و شهرسازی به مهندسین و شرکت در نشست های برگزار شده در این خصوص همکاری و هماهنگی های لازم با بهزیستی میبد داشته است.

شهردار میبد نیز در ارتباط با این موضوع گفت: با توجه به اینکه درشهرستان میبد۱۱هزارو۳۰۰نفرمعلول زندگی می کنندشهرداری تمام تلاش خود را در رفع موانع ازسطح معابر شهربه کارگرفته و با ایجاد زیرساخت های مناسب سعی کرده معلولین،جانبازان وسالمندان بتوانند به راحتی دراین شهر به زندگی روزمره خود بپردازند بدون اینکه به کمک کسی نیاز داشته باشند.
محمد حسین هدایی افزود:۸۵ درصد فضاهای عمومی شهرستان میبد از مناسب سازی برخوردار است و سعی داریم بسترحضور راحت معلولین و سالمندان را صدرصد تا سال
آینده درشهرستان میبد فراهم کنیم .
شهردار میبد استفاده از سنگ فرش‌های برجسته و رنگی در معابر، همسطح سازی پیاده‌روها با خیابان‌ها، احداث ساختمان با رمپ در مجاور آن جهت استفاده معلولین را لازم و ضروری دانست.