مسجد حمزه علی؛ میزبان مسابقات قرآنی

به گزارش پایگاه خبری اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور «اتقان نیوز» موسسه قرآن و عترت حمزه علی میبد در برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم توسط سازمان اوقاف در راستای ارتقاء سطح کیفی حفظ و ایجاد رقابت در میان حافظان و قاریان مشارکت نمود. بر اساس این گزارش، […]

به گزارش پایگاه خبری اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور «اتقان نیوز» موسسه قرآن و عترت حمزه علی میبد در برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم توسط سازمان اوقاف در راستای ارتقاء سطح کیفی حفظ و ایجاد رقابت در میان حافظان و قاریان مشارکت نمود.

بر اساس این گزارش، این مسابقه در دو بخش خواهران و برادران و در دو گروه سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار گردید.

شایان ذکر است، موسسه قرآن و عترت حمزه علی و امامزاده میرشمس الحق میزبان داوطلبان این مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم تخصصی بودند.

یادرآور می‌شود، در این آزمون و در بخش شفاهی ۱۹۴ نفر حضور یافتند که از این تعداد به تفکیک رشته و در رده سنی شکوفه‌ها: ۳ نفر در بخش ترتیل، ۴ نفر در بخش قرائت، ۲۵ نفر حفظ ۱۰جزء، ۲ نفر حفظ ۲۰جزء، ۱۹نفر حفظ ۲٫۵جزء، ۳۱ نفر در حفظ ۵ جزء و ۳ نفر در رشته ترتیل شرکت کردند.

همچنین در بخش بزرگسالان و در رشته حفظ جزء۱ و جزء ۳۰: ۸۶ نفر، حفظ ۱۰ جزء: ۱۰ نفر، حفظ ۲۰ جزء: ۳ نفر، ترتیل: ۷ نفر و قرائت : ۲ نفر حضور داشتند.

گفتنی است، شرکت کنندگانی که حائز رتبه برتر گردیدند به مسابقات استانی راه می‌یابند.