باز خوانی بیانات رهبر انقلاب در خصوص فتنه

 به گزارش یزد رسا، خبر دیدار استاندار یزد با یکی از سران فتنه و استمداد از وی، باعث بهت و حیرت بسیاری از دلسوزان نظام شد. از آنجا که به نظر می‌رسد این اقدام تلاشی برای بازگرداندن بدون هزینه رئوس فتنه به صحنه سیاسی کشور باشد، لازم است بار دیگر مواضع رهبر عظیم الشان انقلاب […]

 به گزارش یزد رسا، خبر دیدار استاندار یزد با یکی از سران فتنه و استمداد از وی، باعث بهت و حیرت بسیاری از دلسوزان نظام شد. از آنجا که به نظر می‌رسد این اقدام تلاشی برای بازگرداندن بدون هزینه رئوس فتنه به صحنه سیاسی کشور باشد، لازم است بار دیگر مواضع رهبر عظیم الشان انقلاب در خصوص سران فتنه به تمامی مسئولین گوشزد گردد:

«این کسانى که شما بهشان میگوئید سران فتنه، کسانى بودند که دشمن اینها را هل داد وسط صحنه. البته گناه کردند. نبایستى انسان بازیچه‌ى دشمن شود؛ باید فوراً قضیه را بفهمد. اگر اول غفلتى کرده است، وسط کار وقتى فهمید، بلافاصله بایستى راه را عوض کند. خوب، نکردند. عامل اصلى دیگرانى بودند که طراحى کرده بودند، به خیال خودشان محاسبه کرده بودند. به گمان آن‌ها بساط جمهورى اسلامى بنا بود جمع شود؛ نه فقط حقیقت دین، حتّى شعارهاى دینى هم باقى نمانَد؛ برنامه این بود. طراحى این بود که اگر توانستند قاعده‌ى دولت را به شکل مطلوبِ خودشان بچینند، که بعد از آن، راه حرکتشان روشن بود که چه کار میکردند؛ اگر هم قاعده‌ى حکومت و دولت طبق میل آن‌ها چیده نشد و برایشان ممکن نشد، کشور را به آشوب بکشانند؛ با خیال خودشان- من یک وقتى گفتم – کاریکاتور انقلاب اسلامى را درست کنند؛ مثل سایه‌هائى که حرکت یک قهرمان را تقلید میکنند، اداى قهرمانها را، اداى انقلاب را در بیاورند؛ برنامه‌شان این بود. ملت ایران توى دهن اینها زد و بساط اینها را جمع کرد.» (بیانات در ۱۹ دی ماه ۸۹)

شما ملاحظه کنید یک عده‌اى قانون‌شکنى کردند، ایجاد اغتشاش کردند، مردم را به ایستادگى در مقابل نظام تا آنجایی که می‌توانستند، تشویق کردند – حالا تیغشان نبرید؛ آن کارى که می‌خواستند نشد، او بحث دیگرى است؛ آن‌ها تلاش خودشان را کردند – زبان دشمنان انقلاب را و دشمنان اسلام را دراز کردند، جرأت به آن‌ها دادند؛ کارى کردند که دشمنان امام – آن کسانى که بغض امام را در دل داشتند – جرأت پیدا کنند بیایند توى دانشگاه، به عکس امام اهانت بکنند … یعنى فضا را فضاى غبارآلود می‌کند. (بیانات در ۲۲ آذر ۸۸)

«جناح بندی‌های سیاسی اشکالی ندارد اما نباید جامعه را به دو قطب تبدیل کرد زیرا این کار موجب دل زدگی و خستگی مردم و شکننده شدن محیط جامعه می‌شود.
علائق اعضای دولت به برخی جناح‌های سیاسی اشکالی ندارد اما دولت و اعضای آن نباید اسیر جناح بندی‌ها شوند. در موضوع جناح بندی‌های سیاسی همواره تأکید بر رفاقت و اُنس با یکدیگر است اما در برخی موارد هم مسئله متفاوت است و باید حتماً خطوط قرمز و خطوط فاصل رعایت شوند. مسئله فتنه و فتنه گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همان‌گونه که در جلسه رأی اعتماد خود بر فاصله‌گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند.» (بیانات در جمع اعضای هیئت دولت ۵ شهریور ۹۳)

همان طور که واضح است به غیر از استاندار یزد هم افراد دیگری برای بازگشت بدون هزینه فتنه گران تلاش کرده‌اند. برای مثال وقتی رهبر معظم انقلاب به لطف الهی عمل جراحی خود را با موفقیت انجام دادند و چهره‌های سیاسی و غیرسیاسی مختلفی برای ملاقات و دیدار با ایشان به بیمارستان رفتند، نسبت به تلاش عده‌ای برای پذیرفتن خاتمی و حضور وی در حد یک ملاقات، نه تنها تمایلی نشان ندادند بلکه پاسخی درخور تأمل دادند.

جریانی که به دنبال بازگرداندن بدون هزینه خاتمی بود، یکی از وزرای خوش نام و با عملکرد مثبت دولت یازدهم را واسطه کرد تا فرصت دیدار و ملاقات خاتمی با امام خامنه‌ای را در ملاقات خود مطرح کند. بر اساس آنچه از این وزیر محترم نقل شده و بسیاری از نمایندگان مجلس آن را برای یکدیگر نقل کرده‌اند، این درخواست مطرح شد اما پاسخی که دریافت می‌شود این است که:
«ایشان (خاتمی) باغی بر نظام اسلامی است و شرط بازگشت، عمل به همان آیه کریمه الا الذین تابوا و اصلحوا و بیّنوا است.»

با توجه به فرمایشات صریح مقام معظم رهبری به نظر می‌رسد بهتر است مسئولین محترم راه رفته را دوباره نروند و مسئولین اجرایی و نظارتی هم خطوط قرمز خود را صراحتاً مشخص کنند.