داورپور رئیس شورای شهرستان میبد شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان میبد : طی جلسه ای و با حضور فلاح معاون فرماندار و نمایندگان شورای های شهر و بخش شهرستان میبد دور جدید انتخابات شورای شهرستان برگزار شد که در پایان داورپور به عنوان رئیس جدید شورای شهرستان میبد انتخاب شد . فلاح معاون فرماندار در این نشست ضمن تقدیر […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان میبد : طی جلسه ای و با حضور فلاح معاون فرماندار و نمایندگان شورای های شهر و بخش شهرستان میبد دور جدید انتخابات شورای شهرستان برگزار شد که در پایان داورپور به عنوان رئیس جدید شورای شهرستان میبد انتخاب شد .

فلاح معاون فرماندار در این نشست ضمن تقدیر از شورای شهرستان به خاطر تلاشهای آنان گفت : بهترین کاری که شورای شهرستان می توانند داشته باشند هماهنگی دقیق با شورای شهر و بخش است  و همچنین شورای شهرستان می تواند برنامه های خود را از قبل تدوین نمایند .

وی توصیه نمود شورای شهرستان می تواند بازدیده هایی از اداراتی که در کار بخش و شهر دخالت دارند داشته باشند و همچنین می توانند با دعوت از آنان تعامل خوبی را رقم بزنند و همچنین نماینده شورای شهرستان که در شورای استان عضو می باشد مسائل و مشکلات را دنبال نماید .

فلاح ادامه داد : شورای شهرستان می تواند برنامه های عمومی شهر  از قبیل ترافیک ، مشکلات و معضلات غیر بومی های مشکل دار ، مسائل بهداشتی ، و همچنین یکسری برنامه هایی می توانند برای روستاها و بخش های بفروئیه و ندوشن داشته باشند و تا آنجایی که امکان دارد مشکلات آنان برطرف نمایند که در این راستا مهاجرت اتفاق نیفتد و ما شاهد روستاهای فعال و پویا باشیم   و با توجه به پتانسیلی که در هر بخش و روستا همانند دامپروری و کشاورزی وجود دارد راهکارهایی برای حفظ آن داشته باشند .

فلاح تصریح کرد :  فرمانداری قول مساعد می دهد در این زمینه همه گونه همکاری لازم را داشته باشد و با دعوت از نماینده شورای شهرستان در مسائل اداری و کلی شهرستان گام مثبتی برداشته شود .

داورپور رئیس شورای شهرستان میبد در ادامه جلسه اهم وظایف شورای شهرستان را برشمرد :

مسئولیت امور اداری و مالی شورا ، دعوت از فرماندار و روسای ادارات و دستگاههای اجرایی شهرستان و استان ، شرکت در جلسات رسمی دستگاههای کشور اعم از دولتی و غیر دولتی  ، نظارت و پیگیری مصوبات شورا ، ارسال مصوبات شورا به استان نمایندگان حوزه فرماندار و مسئولین ذیربط ، ابلاغ موارد اعتراض و ایراد اعضاء به مقامات ذیربط ، وظایف هیات رئیسه به موجب دستورالعملی تعیین می شود که به تصویب شورای مالی استانها می رسد ، اطلاع رسانی مناسب در خصوص مصوبات شورا که عمومی بودن آن به تصویب رسیده باشد ، معرفی نماینده یا نمایندگان شورا که از بین اعضاء انتخاب می شود به مسئولان اجرایی نهادهاو سازمانها  ، تشکیل کارگروه و کمیسیون تخصصی برای اصلاح و تکمیل پیشنهادات و نیز طرحهای لازم و انجام وظایف قانونی شورا .

وی که قبلا به عنوان رئیس شورای شهر میبد خدمت می نمود با کسب اکثریت آراء به عنوان رئیس شورای شهرستان میبد انتخاب گردید .