اقدام عجیب و تکراری نمایندگان مجلس

 هیئت رئیسه مجلس قرائت گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد را از دستور کار مجلس خارج کرد و آن را به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع داد. به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ قرائت گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی که چند هفته‌ای در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد، در […]

 هیئت رئیسه مجلس قرائت گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد را از دستور کار مجلس خارج کرد و آن را به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع داد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ قرائت گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی که چند هفته‌ای در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد، در جلسه امروز از دستور کار صحن علنی پارلمان خارج شد.

این در حالی است که بارها از سوی نمایندگان گفته شده بود این گزارش در صحن مجلس قرائت خواهد شد البته محمدحسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس در توضیح ارجاع این گزارش به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: از آنجا که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از هیئت رئیسه درخواست کرده گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد برای تکمیل بیشتر به کمیسیون عودت داده شود، هیئت رئیسه مجلس نیز این گزارش را به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع داد.

نکته جالب توجه این که در جلسه علنی امروز با اینکه قرائت گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد همچنان در دستور کار مجلس قرار داشت، ۱۹۰ نماینده در بیانیه‌ای از عملکرد میرزاده رئیس دانشگاه آزاد تقدیر و تشکر کردند و پس از آن هم این گزارش برخلاف روال موجود به یک باره از دستور کار مجلس خارج شد و به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع داده شد.

پیش از این نیز در مجالس هفتم و هشتم هر باری که بحث های انتقادی پیرامون دانشگاه آزاد و ریاست عالیه آن می شد، طومارهای حمایتی در دفاع از عبدالله جاسبی در میان نمایندگان دست به دست می شد تا جائیکه یک بار در اقدامی تامل برانگیز و به همت برادر خانم ریاست سی ساله آن، تعداد امضاکنندگان حمایت از عملکرد جاسبی بیش از نامه حمایت از مردم غزه شد!

اکنون و در آستانه قرائت گزارش تحقیق و تفحص از این دانشگاه این سوال خودنمایی می کند که آیا خارج شدن تحقیق و تفحص دانشگاه آزاد از دستور کار با بیانیه حمایت ۱۹۰ نماینده از میرزاده ارتباط دارد؟

جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش گفت: دست پنهانی در مجلس نمی‌خواهد گزارش تفحص از دانشگاه آزاد قرائت شود. تمامی اعضای کمیسیون آموزش از عدم قرائت این گزارش در صحن علنی مجلس ناراحتند. در تلاش هستیم که این دستور کار به صحن برگردد‬.