قصابان اردکانی هم اعتصاب کردند

به گزارش اردکان گویا ؛ صبح دوشنبه اکثر قصابان و توزیع کنندگان گوشت در شهرستان اردکان که کشتار دام سنگین آنها طی چند روز گذشته متوقف شده است و کشتارگاه منبع گوشت آنها را مهر نمی زند درب مغازه های خود را بر روی مردم باز نکردند. بنا براین گزارش طی مصوبه استانداری یزد ذبح […]

به گزارش اردکان گویا ؛ صبح دوشنبه اکثر قصابان و توزیع کنندگان گوشت در شهرستان اردکان که کشتار دام سنگین آنها طی چند روز گذشته متوقف شده است و کشتارگاه منبع گوشت آنها را مهر نمی زند درب مغازه های خود را بر روی مردم باز نکردند.

بنا براین گزارش طی مصوبه استانداری یزد ذبح دام سنگین در کشتارگاه های میبد و اردکان که به صورت غیر بهداشتی و غیراستاندارد انجام می شود متوقف شده و کشتار دام این دو شهرستان باید در محل کشتارگاه یزد واقع در کیلومتر ۱۵ جاده یزد – طبس انجام شود.

سید حسینی -معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار- پیش از این در جلسه ای گفته بود تا آخر ماه صفر کشتار دام سبک این دو شهرستان نیز به کشتارگاه صنعتی منتقل خواهد شد.

با رسیدن موعد ۱۵ محرم، برقراری این محدودیت آغاز شد و به قصابان اردکان اجازه کشتار در کشتارگاه سنتی اردکان  داده نشد و این مسئله اعتراض شدید صنف قصابان اردکان را در پی داشت.

معترضین نیز فاصله زیاد شهرستان با کشتارگاه یزد را برای فعالیت خود مقرون به صرفه ندانسته و امروز عصر با حضور در دفتر نماینده مردم محترم اردکان در مجلس شورای اسلامی اعتراض خود را نسبت به این اتفاق ابراز داشته اند . شنیده ها حاکی از آن است مسئولین دفتر نماینده پاسخگوی این افراد معترض نبوده اند و به این ترتیب سه شنبه صبح ساعت ۹  شاهد تجمع قصابان اردکانی جلوی فرمانداری خواهیم بود.

لازم به ذکر است شهردار اردکان گفته است در صورت کسب مجوز از یزد کشتارگاه بهداشتی و صنعتی با استانداردهای مطلوب را خواهیم ساخت .

به هر حال، هر چند عوامل دست اندرکار در مرکز استان نسبت به توزیع گوشت در شهرستان اردکان اعلام آمادگی کرده اند اما مسوولین شهرستان باید در این رابطه چاره اندیشی کنند و نیاز شهرستان های اردکان و میبد به یک کشتارگاه صنعتی با استانداردهای مطلوب را برطرف سازند.