تحصن قصابان میبد در محل فرمانداری +عکس

برای دومین روز متوالی تعدادی از قصابان و توزیع کنندگان گوشت شهرستان میبد در فرمانداری تحصن کردند. به گزارش خبرنگار نارین نیوز، صبح امروز تعدادی از قصابان و توزیع کنندگان گوشت در شهرستان میبد که کشتار دام سنگین آنها طی چند روز گذشته متوقف شده است با تجمع در محل فرمانداری نسبت به تعطیلی کشتارگاه […]

برای دومین روز متوالی تعدادی از قصابان و توزیع کنندگان گوشت شهرستان میبد در فرمانداری تحصن کردند.

به گزارش خبرنگار نارین نیوز، صبح امروز تعدادی از قصابان و توزیع کنندگان گوشت در شهرستان میبد که کشتار دام سنگین آنها طی چند روز گذشته متوقف شده است با تجمع در محل فرمانداری نسبت به تعطیلی کشتارگاه میبد اعتراض نموده و خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند.

بنا براین گزارش طی مصوبه استانداری یزد ذبح دام سنگین در کشتارگاه های میبد و اردکان که به صورت غیر بهداشتی و غیراستاندارد انجام می شود متوقف شده و کشتار دام این دو شهرستان باید در محل کشتارگاه یزد واقع در کیلومتر ۱۵ جاده یزد – طبس انجام شود.

سید حسینی -معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار- پیش از این در جلسه ای گفته بود تا آخر ماه صفر کشتار دام سبک این دو شهرستان نیز به کشتارگاه صنعتی منتقل خواهد شد.

معترضین نیز فاصله زیاد شهرستان با کشتارگاه یزد را برای فعالیت خود مقرون به صرفه ندانسته و در محل فرمانداری میبد تجمع کردند.

تحصن فرمانداری میبد (2)

گفتنی است ذبح دام در کشتارگاه غیراستاندارد میبد علاوه بر مشکلات بهداشتی، خطری برای سفره های زیرزمینی محسوب می شود که این موضوع نگرانی ها و اعتراض مسوولین محیط زیست شهرستان را به دنبال داشته است.

شهردار میبد آبان ماه سال گذشته در بازدید از کشتارگاه میبد گفته بود چنانچه مطمئن شویم کشتارگاه میبد تعطیل نخواهد شد، حاضریم در جهت بهبود وضع کیفی آن هزینه نمائیم، اما عملا طی یکسال گذشته اقدامی درخصوص برطرف کردن مشکلات کشتارگاه میبد برداشته نشده است.

به هر حال، هر چند عوامل دست اندرکار در مرکز استان نسبت به توزیع گوشت در شهرستان میبد اعلام آمادگی کرده اند اما مسوولین شهرستان باید در این رابطه چاره اندیشی کنند و نیاز شهرستان های میبد و اردکان به یک کشتارگاه صنعتی با استانداردهای مطلوب را برطرف سازند.

تحصن فرمانداری میبد (1)