دادگستری‌میبد با کمبودفضای‌فیزیکی مواجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حسین دهقانی، صبح امروز در جلسه مشترک شورای معاونین دادگستری استان یزد و رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های سراسر استان اظهار داشت: شهرستان میبد در پنج سال گذشته افزایش جمعیت جهشی ۲۵ درصدی داشته اما متناسب با آن تغییر جدی در امکانات قضایی آن ایجاد نشده و این در […]

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حسین دهقانی، صبح امروز در جلسه مشترک شورای معاونین دادگستری استان یزد و رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های سراسر استان اظهار داشت: شهرستان میبد در پنج سال گذشته افزایش جمعیت جهشی ۲۵ درصدی داشته اما متناسب با آن تغییر جدی در امکانات قضایی آن ایجاد نشده و این در حالی است که قسمتی از حوزه قضایی اشکذر یعنی ندوشن نیز به میبد الحاق شده اما متناسب با آن امکانات اداری اضافه نشده است.

وی ابراز داشت: البته وضعیت خوب حاکم بر این حوزه قضایی مرهون تلاش گسترده کارکنان اداری و قضایی در ساعات اداری و غیر اداری است.

رئیس دادگستری شهرستان میبد ادامه داد: دادگستری شهرستان میبد از کمبود فضای فیزیکی به شدت رنج می‌برد که این موضوع بر ارائه خدمات خوب به مردم نیز تأثیر خواهد داشت.

دهقانی از اجرای احکام مدنی قریب به ۴ هزار پرونده‌ای این حوزه قضایی خبر داد و بیان داشت: بیشترین اطاله رسیدگی و نارضایتی مردمی از این بخش است.

وی ابراز داشت: تمام همت کارکنان دادگستری میبد کاهش آمار موجودی اجرای احکام است و تا حصول نتیجه مطلوب از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

این مقام قضایی با بیان اینکه میانگین وقت رسیدگی در محاکم شهرستان میبد ۲۵ روز است، اظهار داشت: بیشترین منشأ اطاله دادرسی در پرونده‌های مسن و قدیمی‌تر، ناشی از کمبود کارشناس در رشته حسابداری، نفقه و ثبت است و بسیاری از کارشناسان به مواعد تعیین شده برای اظهار نظر توجهی نمی‌کنند که این موضوع موجب طولانی شدن دادرسی می‌شود.

وی بر تقویت مأموران اجرا و ابلاغ از سوی نیروی انتظامی تأکید کرد و بیان داشت: باید دستورات قبلی این حوزه قضایی در زمینه ابلاغ و اجرا نیز با سرعت پیگیری شود.