۴میلیاردتومان برای احیا ومرمت بناهای‌تاریخی میبد

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از میبد، محمود ادیبان صبح امروز در بازدید از روند احیاء و مرمت آسیاب آبی روستای مزرعه بیده از اختصاص ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به اماکن تاریخی شهرستان میبد به صورت مشارکتی با دهیاران و شهرداری در امسال خبر داد. وی افزود: خوشبختانه با همکاری دهیاران این شهرستان شاهد اتفاقات خوبی […]

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از میبد، محمود ادیبان صبح امروز در بازدید از روند احیاء و مرمت آسیاب آبی روستای مزرعه بیده از اختصاص ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به اماکن تاریخی شهرستان میبد به صورت مشارکتی با دهیاران و شهرداری در امسال خبر داد.

وی افزود: خوشبختانه با همکاری دهیاران این شهرستان شاهد اتفاقات خوبی در حوزه میراث فرهنگی هستیم که یکی از این اتفاقات احیاء و مرمت آسیاب آبی مزرعه بیده است.

رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری میبد با اشاره به پیشینه تاریخی آسیاب آبی روستای مزرعه بیده گفت: آسیاب آبی مزرعه بیده با ۴۰۰ سال قدمت تاریخی  یکی از آسیاب‌های آبی کهن منطقه محسوب می‌شود.

ادیبان خاطرنشان کرد: این آسیاب با وجود فرسایش و تخریب در سال‌های اخیر، یکی از پروژه‌های قابل توجهی است که با مرمت و بازسازی آن می‌توان در راستای مسیر گردشگری میبد مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی باشد.

وی بیان کرد: در مرحله اول ۲۰۰ میلیون ریال برای مرمت این آسیاب هزینه شده و مرحله دوم از سوی میراث فرهنگی آغاز شده است.

رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری میبد مرمت بناهای تاریخی روستاهای رکن آباد، حسن آباد و مسیرهای فرهنگی و تاریخی را از کارهای مشارکتی میراث فرهنگی با دهیاران و شهرداری برشمرد.

ادیبان اضافه کرد: میبد یکی از مهمترین نقاط گردشگری تاریخی استان یزد به حساب می‌آید که همه ساله گردشگران زیادی را از داخل و خارج کشور به خود جذب می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در گذشته توجه خوبی به بناهای تاریخی و احیای آن صورت نگرفته، لازم است برای حفظ و مراقبت از این آثار و افزایش جذب گردشگر، اقدامات لازم صورت پذیر