چند نکته در پی بزرگنمایی حواشی یک دیدار

مسابقه تیم یاران بفروئیه در برابر شهرداری ندوشن با حاشیه هایی همراه بود. اما سایت ندای ندوشن با بزرگنمایی، عدم بیان تمام حقایق، انتشار برخی موارد کذب سعی در مخدوش کردن فرهنگ مردم بفروئیه را داشته است. بدین سبب پایگاه خبری بخش بفروئیه به چند نکته اشاره می کند. به گزارش خبرنگار بفرونیوز، ادامه مسابقات فوتبال […]

مسابقه تیم یاران بفروئیه در برابر شهرداری ندوشن با حاشیه هایی همراه بود. اما سایت ندای ندوشن با بزرگنمایی، عدم بیان تمام حقایق، انتشار برخی موارد کذب سعی در مخدوش کردن فرهنگ مردم بفروئیه را داشته است. بدین سبب پایگاه خبری بخش بفروئیه به چند نکته اشاره می کند.

به گزارش خبرنگار بفرونیوز، ادامه مسابقات فوتبال دسته یک شهرستان میبد صبح دیروز (جمعه) ۹۳/۸/۲ پیگیری شد و در آن تیم یاران بفروئیه و شهرداری ندوشن با هم رو به رو شدند که در نهایت این بازی پر حاشیه با نتیجه ۲ بر ۰ به سود شهرداری ندوشن به پایان رسید.

پایگاه تحلیلی خبری ندای ندوشن در انتشار این خبر در سایت خود از عنوان « برد شهرداری ندوشن با طعم کتک و الفاظ رکیک میزبان » استفاده کرده و در ذیل خبر با مدد گرفتن از برخی عبارت ها و واژه ها که برخی از آنان کذب و بی مورد است، به بزرگنمایی این ماجرا پرداخته و از بفروئیه تصویری بد و زشت ساخته است. حال جالب آنجاست که کار به اینجا ختم نشده و سایت استانی یزد رسا هم بدون هیچ گونه تحقیق در مورد صحت و سقم ماجرا، خبر را در سایت خود به نقل از سایت ندای ندوشن منتشر کرده است، تا این جوسازی علیه بفروئیه به سطح استان بکشد.

خبرنگار ندای ندوشن در یک فضای کاملا یک طرفه به بیان برخی نکات پرداخته است که این احتمال را می دهد خود ناظر این بازی نبوده و به نقل از دیگران قلم زده است. ( البته این یک احتمال است)

پایگاه خبری بخش بفروئیه (بفرونیوز)، در اینجا قصد دفاع از برخی بی اخلاقی هایی که در این بازی صورت گرفته است را ندارد، زیرا اتفاقات این بازی جای هیچ گونه دفاع را ندارد. اما به بیان چند نکته در پی بزرگنمایی این اتفاقات و جوسازی که توسط برخی رسانه های شهرستان و استان علیه بفروئیه صورت گرفته است، می پردازد:

۱- ابتدا باید عرض شود که سرپرست تیم میزبان، قبل از درگیری  ها و اتفاقات این بازی، به دلیل مسائل فنی از سوی داور از زمین اخراج شده و ایشان از روی سکوی تماشاگران بازی را دنبال می کرد. گفتنی است سرپرست تیم قسمتی را برای ادامه تماشای بازی انتخاب می کند که هیچ تماشاگر تیم یاران در آنجا حضور نداشته است.

اما در سایت مذکور، از به کار بردن الفاظ زشت و تهدید توسط سرپرست تیم یاد کرده است، که کذب است.

۲- در قسمتی از این خبر آمده است: « حدود دقیقه هفتاد بازی در یک صحنه عادی بازیکن تیم حریف اقدام به فحاشی و توهین سرمربی تیم شهرداری نمود ». اولا این صحنه ظاهرا عادی همان وقت کشی بوده است که توسط تیم شهرداری ندوشن صورت گرفته است که بازیکن این تیم بدون هیچ گونه برخورد با کسی خود را به زمین انداخت. دوم آنکه زمانی که داور بازی برای مشورت با کمک خود و داور چهارم صحبت میکند، سرپرست تیم شهرداری با رفتار و حرف های خویش موجب تحرک بازیکنان تیم یاران می شود.

۳- کاش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبر ندای ندوشن، در یک فضای کاملا منصفانه اقدام به تحلیل خبر و بیان حقایق می کرد. سوال اینجاست که چرا این خبرنگار، در هیچ کجای مطلب خویش از تهدیدهای مربی تیم شهرداری سخن به میان نمی آورد. چرا وقتی مربی تیم شهرداری از نام و پست پدر خویش برای تهدید تیم مقابل سوء استفاده می کرده است، خبرنگار ترجیح داده است که روزه سکوت بگیرد.

گفتنی است مربی تیم شهرداری ندوشن با توجه به قرار داشتن تیم یاران در فشار عصبی بازی و همچنین این که ۲ گل از حریف خود عقب بوده اند، تماشاگران و بازیکنان را با سوء استفاده از نام و مقام پدر خویش تحریک و تهدید می نماید.

۴- در قسمت تحلیل این بازی از سوی سایت ندای ندوشن به سر دادن فحش های قومیتی از سوی تماشاگران بفروئیه اشاره شده است که باید گفت این مطلب کذب است.

۵- اشاره شده است که نیروی انتظامی مینی بوس شهرداری ندوشن را تا خروجی شهر میبد اسکورت کرده است. طبق گزارش های رسیده کلانتری بفروئیه بعد از حضور در ماجرا، هیچ گونه ماشینی را اسکورت نکرده است. همچنین یک منبع آگاه گفت که کلانتری بفروئیه، گزارش این بازی از سوی  برخی خبرگزاری ها را بزرگنمایی خوانده است.

۶- نویسنده خبر در ادامه دو سوال را فارغ از هر گونه قضاوتی به قول خویش بیان می کند و آن دو سوال این چنین هستند: « آیا حضور نیروی انتظامی و آمبولانس چه هزینه و مشکلی دارد که برای دوساعت قادر به تامین امنیت جانی و سلامت بازیکنان نیستند؟» و « آیا مسئولین هیئت فوتبال میبد با وجود زمینه های قبلی تماشاگران تیم میزبان چرا اقدامات پیشگیرانه انجام ندادند؟» .

حال سوالی که ما باید مطرح کنیم این است که انگیزه نویسنده از بیان چنین جوسازی های رسانه ای چیست؟ مگر تماشاگران تیم یاران بفروئیه یک مشت انسانهای قاتل و جانی هستند که نیروی انتظامی می بایست امنیت جانی بازیکنان تیم شهرداری ندوشن را امنیت کند.

شایان ذکر است که تیم یاران بفروئیه در هفته سوم در مقابل تیم پرسپولیس شکست خورد و هیچ انفاق خاصی در آن بازی رخ نداد.

۷-  در پایان این خبر آمده است: « خارج از بحث هرگونه طرفداری چرا هیچ گونه غذرخواهی از سوی مسئولین بفروئیه انجام نشد؟ ». در اینجا می شود که پی به بزرگنمایی ماجرا از سوی این سایت نمود. زیرا در پایان بازی سرپرست و سرمربی تیم یاران بفروئیه از تیم مقابل عذرخواهی کردند. همچنین  ظاهرا بازیکن شماره ۲۳ تیم شهرداری ندوشن هم بعد از بازی جهت عذرخواهی به پیش سرپرست تیم یاران بفروئیه مراجعه می کند.

۸- پایگاه خبری بخش بفروئیه (بفرونیوز)، قصد دفاع و توجیه اتفاقات انجام شده در این بازی را ندارد، به هر حال تیم یاران بفروئیه میزبان این بازی بوده است. متاسفانه در ورزش و به خصوص در فوتبال شاهد دعواها و درگیری هایی هستیم. انرژی و بی تجربگی جوانی در بازیکنان و تماشاگران در بازی فوتبال با تحریکات بزرگترها و اقدامات تیم مقابل صحنه های زشتی را رقم می زند.

اما نکته قابل تامل اینجاست که چرا  این پایگاه خبری با یک طرفه قاضی رفتن، بزرگنمایی و بیان نکردن تمام ماجرا که این کار در سطح رسانه های بدوی است، سعی در مخدوش کردن یک شهر ۷۳۰۰ نفری به خاطر ۳ یا ۴ نفر در چشم مردم یک شهر و حتی استان داشته است. نکته قابل تامل تر، انتشار این خبر در سایت استانی یزد رسا بوده است.

 همانطوری که بعد از بازی سرپرست تیم یاران بفروئیه از مسئولین تیم شهرداری ندوشن غذرخواهی کرد، اینک از طریق این پایگاه خبری مجدداً از طرف ایشان از حوادث اتفاق افتاده در این بازی به مردم شریف ندوشن مراتب عذرخواهی خود را اعلام می داریم.

منتظر می نشینیم تا “پایگاه تحلیلی خبر ندای ندوشن” و همچنین “سایت حبری تحلیلی یزد رسا” نیز به رسالت حبر رسانی اسلامی و اخلاقی خود، آن طور که صلاح می دانند عمل نمایند.

تهیه خبر: ابوالفضل برزگر بفروئی