عکس: تئاتر «مجلس سهراب کشون» و عواملش

مجید زارعی کارگردان تئاتر خیابانی “مجلس سهراب کشون” است که در مرحله منطقه ای یازدهمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر بسیج هنرمندان در کرمان شرکت داشت و به مرحله کشوری راه یافت. مجید زارعی در گفتگو با سرو گفت: ” مجلس سهراب کشون” داستان رزم رستم و سهراب همراه با نگاهی انتقاد آمیز نسبت به جامعه امروز […]

مجید زارعی کارگردان تئاتر خیابانی “مجلس سهراب کشون” است که در مرحله منطقه ای یازدهمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر بسیج هنرمندان در کرمان شرکت داشت و به مرحله کشوری راه یافت.

مجید زارعی در گفتگو با سرو گفت: ” مجلس سهراب کشون” داستان رزم رستم و سهراب همراه با نگاهی انتقاد آمیز نسبت به جامعه امروز است.

وی ادامه داد: عوامل این نمایش، بازیگران: مجید زارعی و سید مجتبی مطلبی، موسیقی: محمدرضا کارگر(ضرب زورخانه ای) و محمدامین دهقانی(دف)، طراح لباس: حامد احمدیان، گریم: ابوالفضل بیشمار، منشی صحنه: نادر دهقانی، مشاور: ناصر دهقانی، عکس و فیلمبرداری: علیرضا معظمی، طراح بروشور و پوستر: سعید دهقانی، دستیار کارگردان: سید ابوالفضل طبائی و طرح اولیه نمایش: مجید زارعی هستند.

زارعی درباره کیفیت برگزاری جشنواره گفت: نسبت به منطقه ای بودن، جشنواره از کیفیت مناسبی برخوردار نبود و ناهماهنگی های زیادی در آن وجود داشت اما کیفیت کارهایی که به جشنواره راه یافته بودند نسبت به شهرهای آن خوب بود.

وی در رابطه با استقبال مردم از اجرای کارها گفت: متأسفانه به علت برنامه ریزی غلط و دور بودن سالن ها از مکان های اجرای خیابانی، تماشاگران نمی توانستند خودشان را برای دیدن این نمایش ها برسانند و استقبال کم بود.

مجید زارعی گفت: هیئت داوران جشنواره از سطح علمی و تجربی بالایی برخوردار بود و می توانم بگویم همه از سطح داوری این جشنواره رضایت داشتند.

وی درباره سابقه کار خود در تئاتر گفت: کار تئاتر را از سال ۸۵ با نمایش عاشورائیان در جشنواره تئاتر ایثار شروع کردم، بعد وارد مؤسسه فرهنگی هنر تصویر میبد شدم و در آنجا به انجام کارهای سفارشی پرداختم.

وی ادامه داد: سال گذشته با کسب اجازه از ناصر امامی میبدی گروه تئاتر آینه را دوباره احیا کردیم که حاصل آن تا به این زمان نمایش داستان لطیف و مجلس سهراب کشون است و قصد داریم هرچه قوی تر در صحنه تئاتر یزد ظاهر شویم.

زارعی در پایان گفت: موفقیت مجلس سهراب کشون را مدیون نام گروه آینه با بیش از ۳۰ سال سابقه کار در تئاتر هستم و از همینجا از ناصر امامی میبدی، ناصر دهقانی، سید ابوالفضل طبائی، مؤسسه فرهنگی هنر تصویر میبد، اداره فرهنگ و ارشاد و کانون بسیج هنرمندان میبد برای کمک و حمایتشان تشکر می کنم.