حاشیه ای بر افتتاح یک فروشگاه در اردکان

به گزارش اردکان گویا چند روزی است در شهر ما مغازه ای افتتاح شده است که یکسری ویژگی های خاص آن باعث شده تا به سرعت افتتاح این مغازه نُقل محافل بشود.می توان گفت برای شهر ما افتتاح چنین مغازه هایی که دارای تنوع اجناس و کالاها هستند، اقدامی پسندیده و مورد ستایش می باشد […]

به گزارش اردکان گویا چند روزی است در شهر ما مغازه ای افتتاح شده است که یکسری ویژگی های خاص آن باعث شده تا به سرعت افتتاح این مغازه نُقل محافل بشود.می توان گفت برای شهر ما افتتاح چنین مغازه هایی که دارای تنوع اجناس و کالاها هستند، اقدامی پسندیده و مورد ستایش می باشد ولی افتتاح این مغازه همراه با اقداماتی خارج از عُرف بوده که متاسفانه معایب این مغازه را بیشتر از محاسن آن کرده است.

۱٫اولین و اصلی ترین مشکل این مغازه را می توان وضع نامناسب حجاب خانم های فروشنده اش نام برد.حجابی که درخور شهر شهید پرور و عالم پرور اردکان نمی باشد.چند روز پیش یکی از دوستانم در شهر میبد با من تماس گرفت و در مورد این مغازه ازمن سوالاتی را پرسید و آنجا بود که متوجه شدم وضع حجاب فروشنده های این مغازه حتی در شهر میبد هم شنیده شده و این جای تأسف دارد که عده ای به راحتی با آبروی شهر ما می خواهند بازی کنند.جای تأسف دارد که عده ای سعی دارند برای کسب سود، شأن و منزلت زن را پایین بیاورند و ناموس خود را در معرض دید عموم قرار بدهند و غیرت و مردانگی خود را به دست فراموشی بسپارند.در این چند روز بسیاری از مردم به صاحب این مغازه و فروشنده های خانم اش تذکر لسانی دادند و از وضع موجود و بی حجابی اعلام نارضایتی کرده بودند ولی ظواهر نشان می دهد فایده نداشته و حتی از صاحب این مغازه تعهد کتبی نیز گرفته ش ده ولی گویا صاحب این مغازه گوشش به این حرفها بدهکار نیست.

۲٫مشکل دیگری که شاید زیاد به چشم نیاید اما تاثیر عمیقی بر زندگی افراد خواهد داشت ترویج نوعی سبک زندگی است که در آن تنوع طلبی و لذت جویی اساس خرید های روزانه افراد را تشکیل میدهد؛ یعنی همان چیزی که در کلان شهرها شاهد آن هستیم و تا مدت زمان کوتاهی دامن شهر ما را نیز خواهد گرفت.

۳٫ متأسفانه این مغازه با این همه تشکیلات و برو و بیا هنوز مجوز فعالیت ندارد و با وجود اینکه هنوز مجوز ندارد اینگونه رفتار می کند وای به حال آن روز که مجوز هم بگیرد! در سالی که اقتصاد و فرهنگ نام دارد مدیران شهر ما فرهنگ را در پَستو های خانه هایشان پنهان کرده و سراغی هم از آن نمی گیرند! در عوض شاهد به وجود آمدن این مغازه ها با کوله باری از مشکلات فرهنگی هستیم.

۴٫ اما شکارترین مشکلی که این مغازه به وجود آورده است ایجاد حجم سنگین ترافیک در ساعات شلوغی رفت و آمد در پارک شهر می باشد که باعث نارضایتی همشهریان شده است.با توجه به نبود پارکینگ مناسب و ترافیک زیاد در آن نقطه از شهر به نظر می رسد شهرداری باید تصمیمی جدی در این مورد اتخاذ کند.

۵٫ فروش لوازم آرایشی زنانه به صورت آشکار جلوی مردان هم بدعتی هست که این مغازه در شهر گذاشته است! معمولاً در فروشگاه های بزرگ یک قسمت مجزا که پوشیده شده و مردان حق ورود به آنجا را ندارند برای فروش لوازم آرایشی در نظر گرفته می شود ولی در این مغازه در همان ابتدای ورود با قسمت فروش لوازم آرایشی مواجه می شویم که توسط خانم های بد حجاب اداره می شود.
امیدواریم مسئولین شهر به این موضوع ورود کنند و نگذارند اولین خشت بد حجابی فروشندگان توسط این مغازه در شهر گذاشته شود