اولین پایان‌نامه ارشد ایرانشناسی دانشگاه میبد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حسین کمالی اردکانی با دفاع از پایان‌نامه خود با عنوان «باورهای دینی در  فرهنگ عامه اردکان» و کسب نمره ۱۹٫۳۵ به عنوان نخستین دانشجوی ایران‌شناسی مقطع کارشناسی ارشد در گرایش فرهنگ مردم، آداب و رسوم و میراث فرهنگی فارغ‌التحصیل شد. وی در این پایان‌نامه با راهنمایی دکتر علی‌اکبر تشکری به […]

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حسین کمالی اردکانی با دفاع از پایان‌نامه خود با عنوان «باورهای دینی در  فرهنگ عامه اردکان» و کسب نمره ۱۹٫۳۵ به عنوان نخستین دانشجوی ایران‌شناسی مقطع کارشناسی ارشد در گرایش فرهنگ مردم، آداب و رسوم و میراث فرهنگی فارغ‌التحصیل شد.

وی در این پایان‌نامه با راهنمایی دکتر علی‌اکبر تشکری به بررسی جشن‌ها، مراسم سوگ و خاک‌سپاری، خانواده و طب سنتی و حوزه فرهنگ عمومی همچون اماکن مذهبی، ادبیات محلی، آداب سفرهای زیارتی، باورهای نادرست و فرهنگ دینی زرتشتیان اردکان پرداخته است.

دکتر منصور طرفداری، مدیر گروه ایران‌شناسی دانشگاه آیت‌الله حائری میبد در این جلسه دفاع گفت: دانشگاه میبد از سال ۱۳۹۱ اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد ایران‌شناسی با گرایش فرهنگ مردم، آداب و رسوم و میراث فرهنگی کرده است و هم اکنون ۲۰ دانشجو در این رشته مشغول به تحصیل هستند.

گفتنی است، در این جلسه که بیست و دوم مهر در سالن جلسات دانشگاه میبد برگزار شد، دکتر منصور طرفداری به عنوان استاد مشاور و آقایان دکتر محمدحسن میر حسینی و دکتر بهزاد کریمی به عنوان داوران خارجی و داخلی حضور داشتند.