نویسنده «شبیه های شاد» در سفارت آلمان!

عصر سه شنبه گذشته  نماینده ای از میبد در ضیافت شامی در سفارت آلمان حاضر شد. این مراسم به مناسبت روز ملی آلمان در باغ قیطریه سفارت برگزار گردید. به گزارش میبدخبر، هفته گذشته دعوتنامه رسمی مراسم به دست یکی از فعالان فرهنگی شهرستان رسید. غلامرضا کارگر نویسنده چند کتاب به عنوان سفیر فرهنگی استان […]

عصر سه شنبه گذشته  نماینده ای از میبد در ضیافت شامی در سفارت آلمان حاضر شد. این مراسم به مناسبت روز ملی آلمان در باغ قیطریه سفارت برگزار گردید.

به گزارش میبدخبر، هفته گذشته دعوتنامه رسمی مراسم به دست یکی از فعالان فرهنگی شهرستان رسید. غلامرضا کارگر نویسنده چند کتاب به عنوان سفیر فرهنگی استان دارالعباده راهی این ضیافت شد. وی در باره علت سفرش چنین می گوید: با وصول دعوتنامه سفارت آلمان در این فکربودم که دلیل انتخاب بنده به عنوان نماینده یزد چه بوده است؟ البته خبر مراسم را به برخی از رسانه های استان منعکس کردم که با بی مهری برخی از آنان رو به رو شد. عده ای تصور کردند با اعلام خبر دعوت سعی در خودنمایی و تبلیغ شخصی دارم. بنده کاملا اذعان دارم بهترین گزینه برای نمایندگی یزد نبوده ام و اساتید بزرگوار متعددی لایق این عنوان هستند. به شخصه از این که یک سفارت اروپایی فعالیت های فرهنگی در استان ها را با چنین دقتی رصد می کند خوشحال و البته متعجب بودم.

عصر سه شنبه، هشتم مهرماه، خود را به سفارت آلمان و باغ محل برگزاری مراسم رساندم. واحد پذیرش مراسم استقبال شایانی از مدعوین به عمل آورد. تشریفات رسمی و فرش قرمز از دیگر برنامه های شروع مراسم بود.

حاشیه جالب آن که هرچند تعدادی انگشت شمار مهمان ایرانی در مراسم حاضر بودند ولی مسیر عبور و محل جلوس هیات ایرانی و آلمانی متفاوت بود. این امر به دلیل تفاوت نوع پوشش مهمانان آلمانی قابل قبول و مناسب بود. این تفکیک تا پایان مراسم و صرف شام نیز ادامه داشت.

مراسم با سخنرانی سفیر آلمان آغاز شد. وی به مناسبت روز ملی آلمان، نکاتی پیرامون فرهنگ آلمان و نیز فرهنگ ریشه دار ایرانی مطرح کرد و به عنوان نمونه نامی از فرهنگ اصیل یزدی به میان آورد.

وقتی پس از سخنرانی سفیر، برای مصافحه جلو رفتم از او  دلیل انتخاب خود را پرسیدم؟ با کمال تعجب وقتی گفتم از یزد آمده ام سفیر مرا به نام می شناخت:”مستر کارگر!” و گفت: شما به خاطر کتب خوبی که برای معرفی فرهنگ اسلامی ایرانی یزد نوشته اید به این مراسم دعوت شده اید.

حقیر ضمن تشکر از جناب سفیر و خانواده که در کنارش ایستاده بودند نسخه ای از سه کتاب خود را به آنان هدیه دادم. کارت پستال ویژه ای را که حاوی تصویر جهانی خورشید خانم، به عنوان نماد جهانی سفال میبد، بود، به ایشان تقدیم کردم.

وی همچنین می گوید: یکی دیگر از مدعوین ایرانی مراسم پروفسور علی خاتمی، کاشف یک داروی گیاهی شیرین ضد دیابت بودند. به حال خودمان تاسف خوردم که سفارت آلمان ایشان را بیشتر از ما می شناسند. بنده کتاب­هایم را با افتخار به ایشان تقدیم کردم.