۱۶۱ناشنوا و کم‌شنوا زیرپوشش بهزیستی میبد

رییس اداره بهزیستی شهرستان میبد گفت: هم اکنون تعداد ۱۶۱ناشنوا و کم شنوا دراین اداره دارای پرونده توانبخشی هستند. ‘سعید مشایخ’ روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد با توجه به شرایط لازم از خدمات توانبخشی از جمله هزینه انشعاب رایگان آب، گاز، برق، و نیزارائه خدمات پرداخت های کمک موردی […]

رییس اداره بهزیستی شهرستان میبد گفت: هم اکنون تعداد ۱۶۱ناشنوا و کم شنوا دراین اداره دارای پرونده توانبخشی هستند.

‘سعید مشایخ’ روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد با توجه به شرایط لازم از خدمات توانبخشی از جمله هزینه انشعاب رایگان آب، گاز، برق، و نیزارائه خدمات پرداخت های کمک موردی از جمله هزینه ازدواج، جهیزیه، پرداخت بیمه های کارفرمایی، خویش فرمایی وجبران کارایی، پرداخت هزینه های دانشجویی و تحصیلی برخوردارمی شوند.

وی با بیان اینکه خانواده ها و مسوولان باید در خصوص مسائل و مشکلات ناشنوایان حساس باشند، اضافه کرد: هر چند مشکلاتی هست اما باید همگی عزم و اراده خود را برای حل مسائل جزم کنیم.

مشایخ همچنین با مقایسه شرایط گذشته و حال ناشنوایان از نظر امکانات و مسائل فرهنگی،ا ین قشر را فعال در زمینه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور دانست.

این مسوول ادامه داد: افرادی که دچار اختلالات شنوایی هستند و اقدامات توانبخشی برای آنان خیلی زود آغاز می شود، مهارت های زبانی بهتری نسبت به گروهی دارند که این اقدامات برایشان انجام نمی گیرد.

این مسوول ادامه داد: هزینه هایی که در ابتدا صرف تشخیص به موقع و مداخله به هنگام برای جلوگیری از این عارضه می شود، خیلی کمتر از هزینه هایی است که بعدها ایجاد می شود.