۸۵ هزار سالمند در یزد

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان یزد تعداد سالمندان استان را ۸۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: هشت و سه دهم درصد جمعیت استان یزد را سالمندان تشکیل می دهند. محمدحسین غنیمت در گفت و گو با خبرنگار یزدبانو، اظهار داشت :  در حال حاضر ۱۰ مرکز روزانه نگه داری از سالمندان در استان یزد […]

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان یزد تعداد سالمندان استان را ۸۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: هشت و سه دهم درصد جمعیت استان یزد را سالمندان تشکیل می دهند.

محمدحسین غنیمت در گفت و گو با خبرنگار یزدبانو، اظهار داشت :  در حال حاضر ۱۰ مرکز روزانه نگه داری از سالمندان در استان یزد مشغول فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه درصدد توسعه این مراکز هستیم، ادامه داد : در این مراکز خدمات آموزشی و مهارت آموزی، پزشکی و توانبخشی به سالمندان ارائه می‎ ‎شود.
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان یزد گفت: همچنین چهار مرکز ویزیت رایگان در منزل مشغول فعالیت هستند که در این زمینه تیم های پزشکی برای ارائه خدمات به سالمندان به منازل آنها اعزام می شوند.
غنیمت با اشاره به هفته تکریم منزلت سالمندان از سوم الی نهم مهرماه ، اظهار داشت: برگزاری جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان،  دیدار با سالمندان تحت پوشش و همکاران بازنشسته در مرکز استان و شهرستان ها، بازدید از مراکز شبانه روزی سالمندان فاطمه الزهرا (س) شهرستان تفت، نشاط شهرستان مهریز و مجد شهرستان اردکان از جمله برنامه های این هفته است.
وی گفت: حضور سالمندان مراکز روزانه توانبخشی سالمندان شهرستان یزد در همایش پیاده روی همگانی،  برگزاری مسابقه دوچرخه سواری سالمندان در مهریز،  برگزاری جشن تکریم سالمندان همراه با  ایجاد پایگاه اندازه گیری رایگان تست قندخون و فشارخون ویژه سالمندان در میبد و جشن تکریم و تجلیل از سالمندان از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.