میرمحمدی:صنایع‌استان به‌درستی جانمایی‌نشده

استاندار یزد با اشاره به اینکه در استقرار صنایع یزد، آمایش سرزمین و جانمایی درستی صورت نگرفته است، گفت: حاصل این بی‌توجهی، آلودگی هوا در مناطقی از استان یزد است. سیدمحمد میرمحمدی، در جلسه شورای اداری استان یزد که با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور برگزار شد، اظهار داشت: آنچه می‌تواند ما را به […]

استاندار یزد با اشاره به اینکه در استقرار صنایع یزد، آمایش سرزمین و جانمایی درستی صورت نگرفته است، گفت: حاصل این بی‌توجهی، آلودگی هوا در مناطقی از استان یزد است.

سیدمحمد میرمحمدی، در جلسه شورای اداری استان یزد که با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور برگزار شد، اظهار داشت: آنچه می‌تواند ما را به آگاهی از ارزش و بهره‌مندی از محیطی زیستی سالم رهنمون کند، شناخت و آگاهی کامل از عوامل حیاتی و نقشی است که هر یک از موجودات زنده ایفا می‌کنند.

وی عنوان کرد: دایره محیط زیست، دایره‌ای بسیار گسترده است و به جغرافیای کشور محدود نمی‌شود زیرا اگر آلودگی هوا، پراکندگی ریزگردها و … حادث شود، نمی‌توان از ورود یا خروج آن جلوگیری کرد بنابراین مبحث محیط زیست، نه تنها استانی و ملی نیست بلکه بین‌المللی است.

میرمحمدی با بیان اینکه سازمان‌های بین‌المللی نیز به همین دلیل در حوزه محیط زیست مشارکت دارند، خاطرنشان کرد: محیط زیست همانگونه که گسترده است، به همان شکل نیز فعالیت‌ها گسترده و تعامل و همدلی بسیار را نیز می‌طلبد.

استاندار یزد با تأکید بر اینکه انسان نمی‌تواند زندگی خود را از سایر موجودات مستقل کند، تصریح کرد: اینکه فکر کنیم می‌توانیم مستقل از سایر موجودات زندگی کنیم، اشتباه است زیرا هیچ عنصری در طبیعت نیست که بتوان بی‌تاثیری آن در زندگی انسان را ثابت کرد.

وی بر کسب آگاهی‌های بیشتر در حیطه شناخت محیط زیست تاکید کرد و اظهار داشت: انسان‌ و جوامع انسانی باید نقش و سهم خود را در حفاظت از محیط زیست و طبیعت ایفا کنند.

میرمحمدی با بیان اینکه هر چیز در طبیعت باید جای خودش قرار گیرد، عنوان کرد: اگر به قوانین طبیعت بی‌توجهی شود، با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم شد چنانکه امروز به دلیل بی‌توجهی به آمایش سرزمین‌ و جانمایی‌های نادرست، شاهد آلودگی هوا هستیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه در استقرار صنایع جانمایی درستی صورت نگرفته و اکنون یزد با چالش آلودگی هوا مواجه است.

استاندار یزد عنوان کرد: محیط زیست باید در این زمینه ورود کند، خاطرنشان کرد: هیچ دستگاهی نمی‌تواند خود را مبرا از نظارت محیط زیست بداند زیرا این سازمان نقشی حاکمیتی داشته و به دلیل وابستگی به زندگی انسان، نقشی بالاتر از همه سازمان‌ها دارد.

در این مراسم معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست و جمعی مدیران و نمایندگان دستگاهای اجرایی استان یزد حضور داشتند.